Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

În cei 25 de ani de prezență în România, BAT a contribuit cu peste 125 de miliarde de euro in economie

BAT Romania
Fred Monteiro

BAT, cel mai mare jucator de pe piata tutunului din Romania, a generat un impact de peste 125 de miliarde de euro in economie in primii 25 de ani de prezenta pe piata locala. Din aceasta suma, circa 24 de miliarde de euro – in medie aprox. 1 miliard de euro anual - reprezinta contributia directa la bugetul statului sub forma de taxe, accize, salarii si alte taxe locale. Analiza impactului economic al companiei in perioada 1996 – 2020 a fost derulata de grupul independent de consultanta si cercetare de piata CIVITTA.

In 2020, BAT a devenit cel mai mare contribuabil la bugetul de stat al Romaniei, fiind deja cel mai mare jucator din industria tutunului, cu o cota de piata de peste 50%. Fabrica BAT din Ploiesti exporta circa 60% din productie in zeci de alte piete din lumea intreaga. In 2018, BAT Romania a preluat coordonarea operatiunilor grupului in 6 alte piete din Aria Europa Centrala si de Sud, echipele din Bulgaria, Ungaria, Republica Ceha, Slovacia, Moldova si Ucraina raportand echipei de conducere stabilite in Romania.

”Impactul de 125 de miliarde de euro in economia romaneasca este rezultatul investitiilor noastre continue in aceasta tara. Din 1996, cand prima caramida a fost asezata pentru constructia fabricii noastre de la Ploiesti, am investit peste 500 de milioane de euro in dezvoltarea unuia dintre cele mai mari si avansate centre de productie ale grupului din intreaga lume. Din 2018, fabrica din Romania este unul dintre principalii furnizori de consumabile pentru glo, produsul nostru cu risc redus*, ceea ce demonstreaza angajamentul nostru pentru construirea unui viitor mai bun prin reducerea impactului afacerii noastre asupra sanatatii”, a spus Fred Monteiro, Directorul Ariei Europa Centrala si de Sud din cadrul BAT.

content-image

BAT este, totodata, un important angajator pe piata din Romania, cu peste 3.000 de locuri de munca bine platite in cadrul celor 3 entitati ale grupului din Romania: fabrica de produse din tutun de la Ploiesti, compania de distributie nationala si centrul de servicii integrate, cel mai mare al grupului de acest fel. De la momentul infiintarii sale in Romania, numarul de angajati a crescut de 8 ori (800%), o crestere solida si graduala de circa 10% in medie in fiecare an. Compania genereaza alte 30.000 de locuri de munca pe lantul valoric. Durata medie petrecuta de un angajat in companie este de 7 ani, fapt care demonstreaza aprecierea angajatilor pentru mediul de lucru si cultura organizationala a BAT.

”Numarul angajatilor nostri a crescut constant odata cu dezvoltarea activitatilor. Iar angajamentul nostru fata de Romania ramane la fel de puternic: in ultimii 5 ani am creat 1.000 de noi locuri de munca, in special prin dezvoltarea fabricii de la Ploiesti si in centrul nostru global de servicii integrate”, a adaugat Fred Monteiro, Directorul Ariei Europa Centrala si de Sud din cadrul BAT

Aniversam anul acesta 25 de ani de cand am lansat impreuna cu presedintele Bill Clinton, in Piata Universitatii din Bucuresti, Parteneriatul strategic Romania-SUA, care a adus tara noastra in cea mai sigura pozitie de securitate din intreaga sa istorie si a contat in toate domeniile vitale pentru transformarea ei intr-un stat de drept, cu o economie de piata functionala.

Aceasta aniversare coincide cu o alta: 25 de ani de cand compania BAT investeste aici, devenind un angajator strategic, cel mai mare contribuabil la bugetul de stat si un partener pe termen lung al economiei romanesti. In acest an aniversar, salut implicarea BAT in dezvoltarea economica a tarii, in atragerea de investitii si oportunitati suplimentare pentru Romania si contributia companiei la intreaga evolutie structurala a tarii in ultimii 25 de ani. Apreciez in mod deosebit sprijinul pe care BAT il acorda proiectelor si programelor culturale si de cercetare stiintifica”, a mentionat Excelenta sa Emil Constantinescu, Presedinte al Romaniei in perioada 1996 - 2000

Studiul de cercetare derulat de CIVITTA pentru estimarea amprentei economice a BAT se bazeaza pe doua fluxuri de informatii care permit pozitionarea BAT in sistemul economic national. Pe de o parte, analiza se bazeaza pe datele interne ale companiei, cu privire la cheltuielile acesteia catre economia nationala, prin furnizorii, salariile, impozitele si produsele vandute pe piata romaneasca. Pe de alta parte, se analizeaza interactiunile dintre sectoarele economice ale economiei romanesti.

”Metodologia studiului urmareste sa utilizeze datele privind activitatea companiei – vanzari, profit, angajati – si sa le transpuna intr-un context mai larg, la nivelul economiei nationale. Orice companie plateste taxe la bugetul de stat, genereaza profit si plateste salarii angajatilor. Aceste sume contribuie in mod direct la economia locala, sustinand la randul lor alte tipuri de cheltuieli si investitii. Atunci cand discutam despre una dintre companiile cu contributii importante la nivel de taxe in Romania, vedem ca impactul este mult mai mare decat cel prin taxe – sunt sustinute activitati economice dincolo de propriul sector de activitate, cu efecte de multiplicare dificil de observat fara a pune activitatea companiei intr-un context mai amplu”, a mentionat Silvia Ursu, Partener asociat CIVITTA Romania.

Despre BAT in Romania

  • In 2020, compania a devenit cel mai mare contribuabil la bugetul de stat, cu o contributie de peste 9.6 miliarde de lei sub forma de taxe si accize.
  • BAT a pastrat aceasta pozitie si in 2021, platind circa 11 miliarde de lei la bugetul statului
  • BAT este cel mai mare jucator al industriei tutunului pe piata din Romania, cu o cota de piata de peste 50%.
  • BAT are in prezent peste 3.000 de angajati in cele trei entitati economice ale grupului si genereaza peste 30.000 de locuri de munca pe lantul de distributie.
  • In 2018, BAT a lansat in Romania glo, cel mai inovator dispozitiv al companiei pentru incalzirea tutunului.

Despre BAT

BAT este o companie de top, cu mai multe categorii de bunuri de larg consum, al carei obiectiv declarat este de a construi un viitor mai bun (A Better Tomorrow™) prin reducerea impactului asupra sanatatii, ceea ce presupune angajamentul de a oferi consumatorilor adulti o gama variata de produse cu risc redus*.

Compania continua sa sustina clar ca fumatul cauzeaza riscuri majore la adresa sanatatii si ca singura modalitate prin care acestea pot fi evitate este renuntarea la fumat. BAT ii incurajeaza pe cei care continua sa fumeze sa faca trecerea complet la alternativele cu risc redus dovedit stiintific*. Pentru a realiza acest lucru, BAT se transforma intr-o afacere cu multiple categorii de bunuri de larg consum, centrata cu adevarat pe consumatori.

Obiectivul BAT este ca 50 de milioane de consumatori sa aleaga produsele sale care nu ard pana in 2030 si de a genera venituri de 5 miliarde de lire sterline din noile categorii pana in 2025. BAT si-a stabilit o serie de obiective ambitioase de sustenabilitate, inclusiv atingerea neutralitatii emisiilor de carbon pentru Scopurile 1 si 2 pana in 2030, eliminarea plasticului non-necesar de unica folosinta si utilizarea exclusiv de plastic reutilizabil, reciclabil sau compostabil pentru ambalajele sale pana in 2025.

BAT are peste 53.000 de angajati si opereaza in peste 180 de tari. Grupul BAT a generat venituri de 25,68 de miliarde de lire sterline in 2021 si un profit din operatiuni de 10,2 miliarde lire sterline.

Portofoliul strategic al companiei include marcile sale globale de tigarete si o categorie tot mai larga de produse cu risc redus* din tutun si nicotina, precum si produse traditionale din tutun care nu ard. Acestea includ tigari electronice, produse de incalzire a tutunului, produse moderne pentru uz oral, inclusiv produse cu nicotina pentru uz oral fara tutun, precum si produse orale traditionale, cum ar fi snus si snuff umed. In 2021, BAT a avut 18,3 milioane de consumatori de produse care nu ard tutunul, o crestere de 4,8 milioane fata de anul precedent.

*Bazat pe dovezile existente si presupunand o trecere completa de la fumat la aceste produse, care nu sunt lipsite de risc si provoaca dependenta.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.