DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play Windows Phone Store
CELE MAI NOI ȘTIRI ȘI ALERTE BREAKING NEWS: ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

INCREDIBIL Elevii se plâng că nu studiază și identitatea de gen: 'Vrem educație, nu cenzură'

Inquam Photos / Octav Ganea
Inquam școală elevi

Elevii critică dur legea identității de gen și susțin că va scoate la iveală discrepanțele existente deja în societate. România nu poate progresa dacă este promovată discriminarea între elevi, spun aceștia.

Asociația Elevilor din Constanța (AEC), Asociația Elevilor din București și Ilfov (AEBI), Asociația Elevilor din Maramureș (AEM) și Asociația Vâlceană a Elevilor (AVE) au transmis un comunicat de presă comun în care condamnă decizia luată în Senat privind interzicerea oricărei referiri legate de identitatea de gen în unitățile de învățământ preuniversitar și universitar din România.

Asociațiile de elevi susțin că o societate democratică se construiește atunci când educația din școli promovează diversitatea, incluziunea socială, având în vedere particularitățile fiecărui individ.

Potrivit asociațiilor, necesitatea pregătirii elevilor în sensul în care promovarea diversității din toate punctele de vedere este un lucru obligatoriu pentru formarea unor tineri responsabili și toleranți.

OFICIAL - Câte teste pentru coronavirus au fost prelucrate în România, în ultimele 24 de ore

„În loc să promoveze accesul liber la învățare, statul îl restricționează încălcând dreptul la educație prevăzut în Constituția României la articolul 32, precum și principiile echității și incluziunii sociale din Legea educației naționale nr.1/2011. Adoptarea unei astfel de legi contravine tuturor obligațiilor României față de tratatele internaționale la care țara noastră este parte: Convenția ONU privind drepturile copilului, Convenția privind eliminarea tuturor formelor de discriminare împotriva femeilor (CEDAW), Convenția de la Istanbul privind prevenirea și combaterea violenței împotriva femeilor și a violenței domestice”, se arată în comunicatul citat.

Situație explozivă în Orientul Mijlociu! Turcia a început operațiunea 'Gheare de tigru'

Potrivit elevilor, este dovedit științific faptul că identitatea de gen și sexul biologic reprezintă două aspecte total distincte, iar negarea acestui fapt în mediul academic nu va face altceva decât să scoată la iveală discrepanțele existente deja în societate.

„Susținem cu tărie faptul că o astfel de decizie va avea efecte negative, afectând în mod direct elevii care aparțin comunității LGBTQ+. O cercetare realizată de Asociația Accept arată faptul că 61% dintre elevii au fost hărțuiți din cauza orientării sexuale și că 20% ar participa la o bătaie în care ținta ar fi un coleg aparținând comunității LGBTQ+”, spun elevii, care îi cer președintelui Klaus Iohannis să nu promulge legea.

„Dacă vrem ca România să progreseze, nu trebuie să promovăm discriminarea între elevi. Cunoașterea ne ajută să înțelegem și să fim mai toleranți, ocolind astfel pe cât de mult posibil bullying-ul bazat pe convingerile, părerile sau orientarea sexuală a unui elev. Această măsură încalcă drepturi și libertăți fundamentale, iar statul ar trebui să se asigure nu doar că acestea sunt respectate, ci și că fiecare tânăr are parte de cele mai bune condiții”, spune Andreea Sabina Spătariu, președinte AEC.

La rândul său, Nicolae Alexandru Rădulescu, președinte AEBI, spune că „aparent, parlamentarii României tind să ia decizii care, de fiecare dată, ne dau cu un pas înapoi în fața educației europene”.

Mai multe instituții de învățământ, între care Școala Națională de Studii Politice și Administrative (SNSPA), Universitatea București și Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca au criticat dur legea adoptată de Senat.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.