Înmatriculările de autovehicule au scăzut în România, cu 10,8%, în luna noiembrie a acestui an, comparativ cu aceeaşi perioadă din 2020, marjă în care autoturismele electrice au consemnat o dublare a înregistrărilor, iar Dacia Spring, primul model "verde" al producătorului auto de la Mioveni, a devenit lider pe acest segment, conform datelor publicate de Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA), pe baza statisticii Direcţiei Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Autovehiculelor (DRPCIV), conform agerpres
Pe piaţa naţională, clasamentul pe mărci (la autoturisme + autovehicule comerciale), după 11 luni din 2021, este condus de Dacia (33.250 unităţi), urmată de Ford (10.714), Renault (8.879), Toyota (8.863), Hyundai (8.442), Volkswagen (8.427), Skoda (7.340), Mercedes Benz (6.474), Suzuki (4.171) şi Peugeot (3.586).
În acelaşi timp, autoturismele (care reprezintă aproximativ 82% din total) au înregistrat, în luna noiembrie 2021, un volum de 11.358 unităţi, cu 13,6% mai puţin decât în luna similară din 2020. Cu toate acestea, pe ansamblul celor 11 luni din 2021, se înregistrează o scădere generală de 1%, comparativ cu perioada similară a anului anterior.
Segmentarea pe clase arată că, în intervalul analizat, există o evoluţie mixtă a segmentelor în care sunt încadrate autoturismele, după cum urmează: Clasa A (+20,5%), Clasa B (-4,2%), Clasa C (-18,0%), Clasa D (-7%), Clasa E (+1,2%), Clasa F (+162,4%), SUV (+15,4%), MPV (-16,1%) şi Clasa Sport (-0,4%).
În ceea ce priveşte cota de piaţă, segmentul SUV este pe prima poziţie, cu o cotă de 44,1%, în creştere cu 6,3 puncte procentuale, faţă de 2020, urmat de Clasa C, cu o cotă de 27,8%, în scădere cu 5,8 puncte procentuale, şi Clasa B, cu o cotă de 20,5%, în scădere cu 0,7 puncte procentuale, comparativ cu perioada similară din 2020.
În funcţie de tipul de combustibil al autoturismelor înmatriculate, după 11 luni din 2021, ponderea autoturismelor pe benzină a înregistrat o scădere de 0,2 puncte procentuale faţă de perioada similară din 2020, ajungând, astfel, la o pondere de 66,3%. Totodată, autoturismele cu motoare diesel au consemnat un recul de 7,2 puncte procentuale, de la an la an şi deţin o cotă de 19,5% din total.
Pe de altă parte, autoturismele "electrificate", respectiv cele electrice (100% şi hibride plugin), precum şi cele full hybrid (care dispun şi de propulsie electrică fără încărcare din sursă externă), ajung să deţină, după primele 11 luni din 2021, o cotă de piaţă de 14,2%, care este de 2,1 ori mai mare decât cea pe care o aveau în perioada similară a anului trecut (6,7%).
"Ca şi în anul 2020, când, deşi s-a înregistrat o scădere a achiziţiilor de autoturisme în general, cele 'verzi' au performat, în anul 2021, achiziţiile din această categorie s-au dublat (+108,6%), comparativ cu perioada similară a anului trecut. În acest context, este de remarcat creşterea importantă a autoturismelor plug-in hybrid (+217,1%). Cu atât mai mult, la 11 luni din anul 2021, este de remarcat evoluţia la vârful clasamentului unde primele trei cele mai vândute autoturisme 100% electrice sunt: Dacia Spring - cu 1.537 de unităţi, model lansat anul acesta, Volkswagen Up! (387 unităţi, în creştere faţă de aceeaşi perioadă a anului precedent cu 125%) şi Hyundai Kona (334 unităţi, în creştere cu 101,2%)", menţionează APIA.
Analiza de specialitate evidenţiază că la autoturismele Plug-in, top 3 pe modele este condus de Renault Captur - cu 229 de unităţi (creştere de 114 ori faţă de anul anterior), Ford Kuga (220 unităţi, +168,3%) şi Mercedes Benz GLC (208 unităţi, +230,2%). În plus, autoturismele hibride, fără reîncărcare din surse externe, au pe primul loc modelul Toyota Corolla - cu 2.022 de unităţi (+85,7% faţă de 2020), urmată de Toyota C-HR (1.880 unităţi, +34%) şi Toyota RAV4 (1.483 unităţi, +79,1%).
În privinţa tipului de proprietar, cele mai multe achiziţii de autoturisme au fost realizate de persoanele juridice, care acoperă 54% din totalul achiziţiilor de autoturisme, celor fizice revenindu-le restul de 46%.
La categoria autovehiculelor comerciale uşoare (minibuse şi pick-up) s-a consemnat un salt de 19,7%, raportat la perioada de referinţă, o evoluţie mult mai bună decât cea a autoturismelor (-1%).
Înmatriculările de autovehicule electrice s-au dublat în luna noiembrie, comparativ cu 2020, ajungând să dețină o cotă de piaţă de 14,2%
Explorează subiectul
Articole Similare

189
Piața construcțiilor rezidențiale dă semne de revenire - ce arată ultimele date INS
189

6
ARMO: Comerţul electronic din România ar urma să ajungă în acest an la 3,5% din PIB şi consolidează poziţia în top 10 UE
6

737
Economia reală nu are încredere în Bolojan - Indicele de încredere în economie, cel mai slab trimestru de după pandemie
737

41
Majorarea cererii pe piața grâului - Preţurile de export pentru grâul rusesc au crescut pentru a doua săptămână consecutiv
41

2.640
Nebunie pe piața imobiliară: Ratele au ajuns la 50% din salariile românilor și cresc din nou!
2.640

35
Nord-Estul României, codaș la accesul la apă curentă: doar jumătate dintre locuitori sunt racordați
35

30
Volumul de lemn exploatat a fost mai mic cu 2,5% în 2024 față de 2023
30

45
Rezerva de aur a SUA a depășit valoarea de 1.000 miliarde dolari
45

4.305
Lege cu impact major: unități turistice și instituții publice, obligate să aibă aceste mesaje la vedere, altfel plătesc amenzi usturătoare - DOCUMENT
4.305

1.380
Cum va investi BERD în România în următorii 5 ani – noua strategie de dezvoltare
1.380

2.566
Răcirea bruscă a vremii scumpește gazele și electricitatea. Cum se va simți în buzunarul românilor
2.566

4.286
'Unii vă vor spune că e dezastru! Nu este!'. Adrian Câciu (PSD) explică situația economică a României după primele 8 luni - avertismentul lansat
4.286

6.744
VIDEO Un drum uriaș prinde contur în România: decizia oficială luată azi pentru un proiect istoric
6.744
Comentează