Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

Înregistrarea documentelor adresate instituţiilor publice se poate face online

coronavirus covid-19 covid

Înregistrarea documentelor adresate instituţiilor publice se poate face online, pe platforma aici.gov.ro, lansată joi de Autoritatea pentru Digitalizarea României, potrivit news.ro.

"În contextul epidemiei de COVID-19, în sprijinul cetăţenilor şi al instituţiilor publice, Guvernul României, prin Autoritatea pentru Digitalizarea României, în parteneriat cu Aurachain, Asociaţia pentru Tehnologii Avansate, Bithat şi Telekom lansează platforma digitala https://aici.gov.ro/home", se arată într-un comunicat de presă transmis, joi, de Autoritatea pentru Digitalizarea României.

Aceasta serveşte drept intermediar pentru înregistrarea documentelor adresate instituţiilor publice care nu au un sistem propriu de registratură online.

Conform sursei citate, obiectivul platformei este eficientizarea şi tehnologizarea proceselor de comunicare la nivel naţional, astfel încât toate instituţiile publice din România să fie înrolate într-un sistem digital capabil să răspundă solicitărilor cetăţenilor în format electronic, într-un timp cât mai scurt.

Citește și: Victor Costache va ocupa o nouă funcție la Ministerul Sănătății

"Nivelul scăzut de integrare şi de digitalizare a instituţiilor este principalul obstacol în calea funcţionării şi comunicării eficiente în spaţiul virtual, noul proiect dezvoltat de ADR în parteneriat cu Aurachain, Asociaţia pentru tehnologii Avansate, Bithat şi Telekom oferind soluţia care va permite înlesnirea comunicării dintre contribuabil şi instituţiile publice", scrie în comunicat.

Platforma aici.gov.ro oferă, ca primă funcţionalitate, posibilitatea ca toate persoanele juridice din România să transmită către reprezentanţele judeţene ale Agenţiei Naţionale pentru Ocuparea Forţelor de Muncă (ANOFM) cererea pentru solicitarea şomajului tehnic potrivit OUG nr. 30/2020 modificată prin OUG nr. 32/2020. Şomajul tehnic permite societăţilor private să solicite plata de la bugetul de stat a 75% din salariul mediu brut pe economie tuturor angajaţilor respectivelor societăţi.

Potrivit sursei citate, la începutul săptămânii viitoare, platforma va oferi şi instrumente necesare plăţii indemnizaţiei pentru alţi profesionişti, cooperatişti şi structuri sportive sau persoane fizice care au obţinut venituri exclusiv din drepturi de autor şi drepturi conexe, afectaţi prin instituirea stării de urgenţă pe teritoriul României.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.