Inspectoratul General pentru Imigrări (IGI) prelungeşte programul de lucru cu publicul în cele 23 de judeţe unde se desfăşoară alegeri locale parţiale, în preziua şi ziua acestora, venind în sprijinul cetăţenilor Uniunii Europene care doresc eliberarea certificatelor de înregistrare a rezidenţei în vederea participării la vot.
"Programul de lucru al structurilor teritoriale pentru imigrări din circumscripţiile electorale unde sunt organizate alegerile parţiale a fost prelungit pentru a răspunde tuturor solicitărilor de înregistrare a rezidenţei formulate de către cetăţenii europeni, sâmbătă, 26 iunie între orele 8,00 - 16,00, iar duminică, 27 iunie în intervalul orar 7,00 - 21,00", informează un comunicat al IGI transmis, vineri, AGERPRES.
Pentru eliberarea certificatului de înregistrare a rezidenţei, cetăţenii europeni trebuie să prezinte o cerere scrisă, însoţită de documentele justificative în funcţie de scopul şederii pe teritoriul României. Documentul se emite în aceeaşi zi şi este valabil pentru o perioadă de până la 5 ani, dar nu mai puţin de un an, scrie Agerpres.ro.
De asemenea, europenii îşi pot exercita dreptul de vot şi în baza cărţii de rezidenţă permanentă, document care atestă rezidenţa pe termen lung.
"Facem precizarea faptului că valabilitatea documentelor emise de către IGI, care a expirat, în acest context epidemiologic, se menţine pe toată perioada stării de alertă, precum şi pentru o perioadă de 90 de zile de la încetarea acestei stări, conform prevederilor legale", precizează IGI.