Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor, prin Centrul European al Consumatorilor, a recuperat 225.000 de euro în prima jumătate a anului pentru românii nemulțumiți de servicii și produse, înregistrând o creștere de 62% față de 2023.
Transportul aerian este una din marile probleme adresate către ANPC.
În perioada ianuarie-iunie 2024, ECC Romania a gestionat mai mult de 3.200 de solicitări venite din partea consumatorilor români și circa 140 de solicitări de la consumatori din alte state membre ale UE.
Dintre reclamații, 31% au fost pentru transporturile (aerian, rutier, feroviar, naval și închirierile auto), 22% s-au referit la îmbrăcăminte și încălțăminte, 13% au implicat diverse produse și servicii (servicii financiare, ceasuri, bijuterii, produse pentru îngrijire), 13% au fost legate de mobilier și echipamente pentru gospodărie, iar 7% s-au referit la recreație și cultură (electronice, bunuri pentru sport, camping, animale de companie, concerte și muzee).
„Faţă de primele 6 luni ale anului trecut, ponderea solicitărilor legate de serviciile de transport aerian (anulări sau întârzieri ale zborurilor) se menţine în topul clasamentului domeniilor care generează plângeri ale consumatorilor, înregistrând, însă, o scădere a numărului de solicitări”, conform ECC România.
De asemenea, se remarcă o creştere uşoară la sesizările primite în urma achiziţiei în mediul online de îmbrăcăminte, încălţăminte, mobilă şi echipamente de gospodărie.
ECC România face parte din ECC-Net, care cuprinde 27 de state UE, Islanda si Norvegia. ECC România oferă servicii gratuite consumatorilor români.
Aceasta mișcare de recuperare a banilor face parte din angajamentul Guvernului Ciolacu de a lupta pentru interesele, probleme și banii românilor.
Comentează