Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

INTERVIU - Campania 'de tip parastas' și mesajele care au uimit internetul (FOTO)

dorusupeala.ro
sectie de votare vot alegeri latrina

Într-o campanie până acum anostă, lucru remarcat şi de preşedintele Iohannis, ies în evidentă gafele de comunicare ale partidelor, în special în mediul online. Deşi lucrează cu o firmă prestigioasă, aceeaşi ca "l-a făcut preşedinte" pe Klaus Iohannis, liberalii sunt campionii erorilor în acest domeniu, lucru remarcat de mai mulţi oameni care lucrează în comunicare şi marketing. Despre imaginile care au uimit internetul (foto la finalul articolului) şi atmosfera din campania vorbeşte într-un scurt interviu pentru stiripesurse.ro jurnalistul şi scriitorul Marius Ghilezan, expert în comunicare politică, autorul volumului "Manual de campanie electorală - cu elemente de new media".

Vezi şi: Cioloș, abandonat de liberali. Dezamăgire și demobilizare. Măsuri fără precedent luate în campanie

Reporter: - Cum vi se pare campania online a PNL, în special elementele vizuale, afişele care au atras deja critici (cu Cioloş, Adriana Săftoiu, Dragnea şi pogromul)?

Marius Ghilezan: - Ochiul uman priveşte un afiş 2-3 secunde. Ce înţelege un alegător când priveşte un afiş cu Cioloş şi scris cu litere mari ZERO? Că Cioloş e zero. Dar cu Adriana Săftoiu şi mesajul "ELIMINĂM pensiile speciale - PNL"? Că doamna Săftoiu elimină PNL. Orice afiş are un plan de comunicare. O fotografie bună de candidat (făcută în şedinţă foto) şi un text scris pe mai multe planuri. De obicei, se citesc doar literele aldine scoase în evidenţă. Felix Tătaru, creatorul acestor materiale, trebuia să ştie. Sau face un joc machiavelic pentru Băsescu? Dar cea mai mare perversiune mi se pare cu afişele liberale în care apare "candidatul" Cioloş, dar el nu candidează. Dar dacă Mătuşa Aglaia caută Dacian Cioloş pe buletinul de vot şi nu-l găseşte, ce face? Cade în depresie?

Reporter: - Aţi mai remarcat asemenea gafe şi în campaniile online ale altor partide?

Marius Ghilezan: - Pe online politica e aproape inexistentă. Nu există conţinut de valoare, materiale care să devină virale. Pare că partidele lucrează cu particulari, nu cu profesionişti. Materialele PSD abundă de prea mult tricolor. PRU îl plagiază pe Zelea Codreanu, fără să-l numească. ALDE e doar 1+1 Tăriceanu şi Constantin. USR scoate de la naftalină un mesaj din 2004 al trupei Paraziţii, "Acum ai cu cine". L-a folosit şi Traian Băsescu în alegerile pentru primărie. USR nu poate ieşi din jgheabul îngust al contestaţiei. În concluzie, nimeni nu votează afişe, dar afişele au rolul de a spori notorietatea candidaţilor şi de a transmite mesaje- Ceea ce e acum e non-comunicare. O linişte electorală tip parastas.

Reporter: - Cine e vinovat pentru o campanie online proastă? E firma care lucrează pentru partid (a lui Felix Tătaru în cazul PNL) sau a decidentului politic (Gheorge Falcă, în calitate de coordonator de campanie)?

Marius Ghilezan: - Amândoi. Falcă nu se pricepe. Felix Tătaru nu are timp, ori a rămas fidel lui Băsescu şi-i îmbracă pe liberali în foi de viţă cu sare. Tătaru o fi pus un junior account să le facă. Exact ca programul în 100 de puncte. Se vede că e scris de un copywriter junior.

Reporter: - Aveţi informaţii că programul lui Cioloş e făcut de firma lui Felix Tătaru?

Marius Ghilezan: - Nu am informaţii, dar citindu-l îmi dau seama că e făcut de un copywriter.

Reporter: - Spuneaţi că e campanie de tip parastas, ceea ce zicea şi Iohannis, evident, cu alte cuvinte. Ce lipseşte?

Marius Ghilezan: - Nu se creează efectul de campanie, pentru că lipsesc dezbaterile publice (aici nu mă refer numai la tv). Întâlnirile electorale nu stârnesc entuziasm. Nu s-a creat emoţia care l-a făcut câştigător pe Iohannis.

Vezi şi: Legi vs. legi: Are Liviu Dragnea dreptul de a fi prim-ministru?

content-image

La o primă privire, din afiş se înţelege doar "Cioloş - ZERO", adică exact mesajul pe care marşează PSD.

content-image

Adriana Săftoiu pare că promite: "Eliminăm PNL"

content-image

Din nou, lui Cioloş pare că îi este atribuită o scădere.

content-image

După cum remarca şi copywriter-ul Alex Tocilescu, #1UE (scris tot mare, cu galben, să se vadă) se citește ca o... înjurătură.

content-image

PNL reuşeşte să ducă în derizoriu ideea de pogrom, lucru taxat deja inclusiv de mai multe publicaţii.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.