INTERVIU Ugur Yesil, CEO şi Executive Board Member Dogan Media: "Publicul nostru este barometrul care dictează ajustările şi investiţiile ulterioare"

Autor: Cătălin Lupășteanu

Publicat: 17-10-2025 13:31

Article thumbnail

Sursă foto: pixabay.com

Grila de toamnă a Kanal D înseamnă varietate şi sezoane noi ale unor emisiuni de succes, spune, într-un interviu pentru News.ro, Ugur Yesil, CEO şi Executive Board Member Dogan Media, care anunţă de asemenea că va investi în continuare în producţii atractive, atât pentru televiziuni, radio, cât şi în digital. Îşi ghidează extinderea portofoliului după preferinţele publicului, "acesta fiind barometrul care dictează ajustările şi investiţiile ulterioare", potrivit news.ro

News.ro: Perioada aceasta de incertitudine economică şi socială la nivel global afectează Doğan Media International? Cum şi ce aveţi în vedere?

Ugur Yesil: Contextul global actual este, într-adevăr, marcat de schimbări profunde, de la incertitudini economice şi instabilitate geopolitică, până la apariţia noilor tehnologii, sub imperiul AI, şi al digitalizării accelerate, toate acestea generând transformări în comportamentul consumatorilor. Noua realitate influenţează inevitabil toate industriile, inclusiv pe cea media. Noi, echipa Doğan Media, răspundem printr-o strategie solidă de adaptare şi diversificare, axată pe producţii proprii puternice, formate internaţionale de succes, adaptate publicului din România, conţinut original, atât pe TV (Kanal D şi Kanal D2), cât şi pe undele Radio (Radio Impuls) şi în spaţiul Digital. Suntem atenţi la eficientizarea tuturor operaţiunilor şi investim în unicitate şi calitatea conţinutului.

Investiţiile în infrastructura digitală, conţinutul exclusiv şi extinderea portofoliului media şi continuarea dezvoltării unor branduri puternice, precum televiziunea generalistă Kanal D2 şi Radio Impuls, ne-au ajutat să rămânem competitivi şi relevanţi în acest context complex şi plin de provocări. Mai presus de orice, suntem mereu atenţi la publicul nostru, acesta fiind barometrul care dictează ajustările şi investiţiile ulterioare.

Cum explicaţi succesul Kanal D, care a ajuns pe locul 2 în Prime Time, şi ce a consolidat poziţia pe primul loc în Day Time?

U.Y: Performanţele Kanal D în 2025 reflectă o strategie bine gândită şi implementată riguros, pe o piata media foarte dinamică, in care trebuie sa te reinventezi, sa te diferenţiezi,  sa aduci ceva relevant pentru un public extrem de variat şi de exigent.  În intervalul Day Time (12:00 - 19:00), am ocupat constant prima poziţie la nivel naţional, pe primele 9 luni ale anului, cu o medie de 2,8% rating şi o cotă de piaţă de 13,9%. Conform datelor oferite de Kantar Media, 15,2 milioane de telespectatori au urmărit Kanal D în primele 9 luni ale anului. În Prime Time, în iulie şi august, Kanal D s-a plasat pe poziţia a doua la nivel naţional, iar asta s-a datorat în mare măsură şi jurnalului de Prime Time Kanal D, dar şi emisiunilor de divertisment, sau emisiunii "40 de întrebări cu Denise Rifai", dar şi serialului turcesc de Prime Time, care a devenit obişnuinţa de consum a telespectatorilor.

Aceste rezultate remarcabile sunt rodul unei strategii de conţinut cu diferenţiatori puternici, care ne-au confirmat că suntem trendsetteri pe o piaţă media extrem de concurenţială. Publicul nostru găseşte în oferta Kanal D o varietate captivantă de programe, de la entertainment de calitate, seriale şi emisiuni informative, la reportaje şi emisiuni de interviuri, toate reflectând şi o relaţie de încredere construită cu publicul nostru de-a lungul anilor.

Cum arată noua grilă de programe a Kanal D? Care sunt noutăţile şi la ce să se aştepte telespectatorii în perioada următoare?

U.Y: Grila de toamnă înseamnă varietate şi sezoane noi ale unor emisiuni de succes, precum quiz show-ul fenomen „Jocul cuvintelor cu Dan Negru", "The Floor" (n.r. începe un nou sezon în 8 noimebrie), reality show-ul „În căutarea adevărului", emisiunea „Follow us!", emisiunea de interviuri „40 de întrebări cu Denise Rifai" sau reality show-ul fenomen "Casa Iubirii"; emisiunile de reportaje „Asta-i România!" şi „ROventura" au intrat deja în rutina de weekend a românilor. Dar avem şi noutăţi, am lansat game show-ul „Hai că poţi!", un format internaţional de succes, plin de umor şi premii uriaşe, e un show pentru întreaga familie, de duminică seara.

De asemenea, în oferta de toamnă a Kanal D se numără şi o noutate interesantă în materie de reality show-uri, „Eu cu cine rămân?", o emisiune care tratează o problematică actuală, cea a separării familiilor, cu accent pe nevoia de protecţie a copiilor, cei care suferă cel mai mult în astfel de situaţii. O altă noutate a intrat în grila Kanal D, din 7 octombrie, un serial care a cunoscut deja succesul internaţional, "Fata de la fereastară", o intrigă în buna tradiţie a serialelor turceşti, care va cuceri şi publicul din România în această toamnă. Grupajele informative ale Kanal D, fie că vorbim de cele de la prânz sau de cele de Prime Time, rămân un reper important pentru milioane de oameni, într-o perioadă în care fake news-ul a devenit un fenomen şi în care informarea corectă, obiectivă, este extrem de importantă. Ştirile Kanal D de la ora 12:00 sunt constant pe primul loc în preferinţele telespectatorilor, iar grupajele serii au plasat Kanal D pe locul 2 în audienţe la nivel naţional. Suntem în continuare dedicaţi misiunii noastre, aceea de a le aduce informaţii relevante, credibile, precum şi entertainment de calitate, mereu consecvenţi ideii de unicitate.

Cum a crescut Radio Impuls? Vor fi schimbări la acest post?

U.Y: Rezultatele arată o creştere constantă, semnificativă, a Radio Impuls. Conform celui de-al doilea val de audienţe din acest an, în Bucureşti, pe targetul comercial (18-54 ani), s-a înregistrat o creştere de 32% reach şi 127% cotă de piaţă, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut. La nivel naţional, creşterea a fost de 32% reach şi 58% market share faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Aceste rezultate au venit în urma unei strategii de consolidare, a investiţiei constante în oameni şi conţinut de calitate, în voci puternice, cu mesaj.

În 2019, Radio Impuls intra în familia noastră, Doğan Media, un pas strategic prin care ne-am dorit să ajungem la un public cât mai divers şi prin undele unui radio CHR (Contemporary Hit Radio). În martie, anul acesta, Radio Impuls îşi afirma o nouă identitate, cu o grilă de programe fresh, cu o energie oferită de un mix îndrăzneţ de hituri, de voci cu atitudine, subsumate unei idei, "Mainscream radio! Nu te poţi abţine", care descrie perfect atât mesajele, subiectele şi modul în care sunt acestea abordate de prezentatorii Radio Impuls, cât şi modul în care se reflectă obiceiul de consum al ascultătorilor noştri.

Schimbările vor fi în măsura în care continuăm să investim resurse, energie, creativitate pentru a dezvolta Radio Impuls, o staţie care a devenit un adevărat reper şi mod de petrecere a unui timp de calitate pentru un public tot mai numeros. Ne dorim să evoluăm constant pentru publicul Radio Impuls, iar asta înseamnă schimbare în bine.

Care sunt cele mai ascultate programe ale radioului?

U.Y: Un exemplu grăitor este matinalul Radio Impuls, "Brigada devreme", prezentat de George Zafiu, Ramona Dumitrescu şi Andrei Tudorache, o echipă formidabilă, cu o energie aparte şi umor din belşug. Matinalul înregistrează creşteri spectaculoase în audienţe. La nivel naţional, emisiunea a urcat 5 locuri în clasament, cu o creştere de 57% market share faţă de valul precedent monitorizat. Cele mai impresionante rezultate s-au constatat pe targetul comercial din Bucureşti, unde matinalul a urcat 8 poziţii în clasament şi ajungând pe locul 12. Iar matinalul este doar un exemplu. Există o varietate de emisiuni, cu prezentatori carismatici, şi suntem bucuroşi că oamenii sunt foarte receptivi la ceea ce le propunem şi On Air, mereu inspiraţi chiar de ei, de ascultătorii noştri.

Cum s-a dezvoltat Kanal D2 şi ce strategie aveţi pentru a include acest post între cele mai urmărite?

U.Y: Kanal D2 a avut o evoluţie constantă şi am fost preocupaţi de a aduce şi pe acest post generalist conţinut fresh, dar şi producţii de care telespectatorii noştri erau ataşaţi şi pe care doreau să le revadă.

Cu un jurnal propriu, NEWSTIME, prezentat de Radu Andrei Tudor, şi emisiuni care suscită un interes viu din partea publicului, precum "În oglindă", emisiunea de interviuri prezentată de Mihai Ghiţă, sau "Invitatul de 12", prezentată de Cosmin Cernat, şi care poate fi ascultată şi la Radio Impuls, în fiecare duminică de la 12:00, cu ediţii fresh ale unor reality show-uri de succes pentru "Ochii din umbră", cu Ernest, sau "Pe banii părinţilor", sau seriale forte apreciate precum "Poveste din Anatolia", am creat un mix reuşit, care şi-a găsit publicul. Ne-am dorit ca la Kanal D2 să existe o fuziune şi mai puternică între publicul consumator de online, radio şi să-l aducem şi în faţa micului ecran prin producţii care pot fi accesate pe toate aceste paliere media. În continuare vom investi în producţii atractive şi vom urmări să acoperim o paletă tot mai largă de preferinţe.

Într-o lume dominată de spaţiul virtual, cum se luptă televiziunile şi radiourile cu social media?

U.Y: Kanal D va rămâne un jucător relevant şi puternic, tocmai pentru că ne adaptăm constant la schimbare, suntem atenţi la trenduri şi investim în conţinut de calitate, pe cele trei paliere, TV (Kanal D şi Kanal D2), radio (Radio Impuls) şi Digital. Investim constant în digital, dezvoltăm conţinut original şi ne extindem prezenţa acolo unde publicul nostru consumă media, fie că e pe TV, radio, online sau de pe ecranul telefonului sau al tabletei. Suntem bucuroşi că în jurul brandurilor noastre, fie că vorbim de emisiuni sau de vedetele staţiilor, s-au creat comunităţi uriaşe de fani, extrem de active in online. Şi acest lucru ne face să credem că viitorul sună bine şi că între TV, Radio şi online, ca într-un mediu al vaselor comunicante, informaţia, entertainmentul, dar şi percepţia publicului devin componete ale unei creşteri naturale, integrate.

Google News
Explorează subiectul
Comentează
Articole Similare
Parteneri