Investiții de 1,2 miliarde de dolari și 10 ani de muncă pentru 121,6 gramde de asteroid adus pe Pământ: NASA a publicat date oficiale despre Bennu

Irish Sun
asteroid Bennu

NASA a dezvăluit, în cele din urmă, cantitatea de praf de asteroid adusă pe Pământ de pe Bennu, ca parte a misiunii OSIRIS-REx din toamna anului 2023.

Agenția spațială americană a recoltat 121,6 grame de material asteroidal, echivalent cu jumătate de cană de zahăr, o cutie cu 100 de agrafe sau un avocado mai mic. Cu toate acestea, cantitatea mică de praf adusă pe Pământ este surprinzătoare având în vedere eforturile mari depuse de NASA și partenerii săi pentru această misiune, conform Descoperă.ro.

Construcția navei spațiale OSIRIS-REx, care a costat aproximativ 800 de milioane de dolari, a implicat colaborarea dintre Centrul Goddard pentru Zbor Spațial al NASA, Universitatea din Arizona și Lockheed Martin. Lansarea acesteia în septembrie 2016, cu o rachetă Atlas V, a presupus cheltuieli suplimentare de aproximativ 183,5 milioane de dolari, iar costurile operațiunilor ulterioare în spațiu au adăugat încă 200 de milioane de dolari.

Cu o investiție totală de 1,2 miliarde de dolari și aproape un deceniu de muncă, NASA a reușit să aducă înapoi o cantitate relativ mică de material asteroidal. Cu toate acestea, această cantitate depășește de 20 de ori orice altă mostră de asteroid adusă vreodată pe Pământ, ceea ce constituie un succes remarcabil pentru misiunea OSIRIS-REx.

Mostra adusă de pe Bennu va permite oamenilor de știință să studieze materia asteroidală pentru a înțelege mai bine originea vieții și condițiile din primele etape ale Sistemului Solar. De asemenea, va fi distribuită la peste 200 de cercetători din întreaga lume pentru studii ulterioare. NASA va păstra aproximativ 70% din material pentru cercetări viitoare.

Această misiune este deosebit de importantă, deoarece poate oferi indicii despre originea apei pe Pământ și despre relația noastră cu spațiul cosmic. Așadar, recoltarea și studierea acestor mostre de praf de asteroid pot contribui la o mai bună înțelegere a originii noastre și a rolului pe care îl jucăm în univers.