„Decidenții, de-a lungul vremii, nu au înțeles că autostrada nu face parte din infrastructura turistică, ci face partie din structura economică. Decizia a fost mereu politică, în funcție de cine dorea mai tare și avea mai multe relații la guvernare, acest lucru nu a fost subordonat ideii de echilibru în dezvoltarea econmică a României”, a explicat ministrul transporturilor principala cauză a lipsei autostrăzilor în România,
Ministrul a precizat că în perioada 2014-2020 are la dispoziție peste 8 miliarde de euro pentru sectorul de transporturi. “Avem 6 miliarde din fonduri europene, cu sumele de la bugetul de stat ajung la 7,2 miliarde și cu ce se alocă din acciză ajungem undeva la opt – opt miliarde și ceva de euro”, a spus Rus, precizând însă faptul că cele 6 miliarde de euro de la UE nu sunt doar pentru autostrăzi, ci reprezintă alocarea pentru tot sectorul transporturi unde mai sunt calea ferată, aeroporturile, porturile etc.
“Autostrăzile trebuie gândite în liniște și raportat permanent la ce bani avem la dispoziție, altfel sunt vise erotice care nu ni se întâmplă”, a declarat Ioan Rus.
Potrivit acestuia, românii trebuie să înțeleagă că supraacciza este o măsură bună, iar banii astfel colectați se vor regăsi în rețeaua rutieră. Ministrul transporturilor este încrezător și spune că în 2020 România are șanse să depășească cifra de 2440 de kilometri de autostradă, cifră anunțată de Guvernul Ponta în iarna anului trecut.
Comentează