Kapital Minds aduce în România un model de consultanță antreprenorială centrată pe valoare

Autor: Andrei Ștefan

Publicat: 06-09-2024

Actualizat: 06-09-2024

Article thumbnail

Sursă foto: stiripesurse.ro

Kapital Minds, noua companie de consultanță antreprenorială, aduce o expertiză unică pe piața autohtonă, fiind, în acest moment, singura firmă care beneficiază de experiența unui consultant certificat CEPA®️ (Certified Exit Planning Advisor) din România. Fondată de Laurențiu Stan, expert cu peste 20 de ani de experiență în evaluare și consultanță financiară, Kapital Minds propune o abordare nouă și integrată, destinată creșterii valorii afacerilor antreprenoriale.

Studiul de piață lansat de companie relevă faptul că doi din trei antreprenori români consideră că vânzarea integrală a afacerii este principala lor opţiune pentru exit, iar următoarele sunt vânzarea parţială către un investitor privat sau tranziţia către familie sau management, a declarant Laurenţiu Stan, fondatorul şi directorul Kapital Minds, în cadrul conferinţei de lansare a companiei.

"Ce opţiuni aţi aborda în cazul unui exit? Iniţial am vrut să pun întrebarea dacă sunt conştienţi de opţiunile pe care le au în cazul unui exit. I-am întrebat ce opţiuni aţi aborda, iar intuitiv vânzarea integrală este pe primul loc. Aici am avut o întrebare cu răspuns multiplu. Deci au putut alege între trei variante dintre cele puse la dispoziţie. Pe locul doi este vânzarea parţială către un investitor, iar pe trei, tranziţie către familie sau echipa de management, pentru că nu e musai să laşi afacerea copiilor. Poţi să o laşi şi echipei de management dacă este competentă şi dacă ai format-o din timp. Pe locul patru este listarea la bursă, acel exit parţial, IPO-ul. Aici văd un potenţial foarte mare atât pentru finanţarea companiilor, cât şi pentru modalitatea de a ieşi cumva nu total din business, dar din management", a spus Laurenţiu Stan.

Potrivit acestuia, doi din trei (67%) dintre antreprenori consideră că vânzarea integrală a afacerii este principala lor opţiune pentru exit. Următoarele opţiuni ar fi vânzarea parţială către un investitor privat (42%), tranziţia către familie sau management (33%) şi listarea la bursă (12%). Preferinţa relativ ridicată pentru un exit parţial şi reticenţa la lichidarea afacerii pot indica un nivel încă ridicat de ataşament al antreprenorilor români faţă de propria afacere”, a explicat Laurențiu Stan.

Întrebați cu cât timp înainte consideră că trebuie planificată vânzarea afacerii, 66% spun că vânzarea afacerii ar trebui planificată cu minimum 6 luni înainte. Laurenţiu Stan a precizat că 5% dintre respondenţi consideră că planificarea unei eventuale vânzări ar trebui să înceapă încă de la înfiinţarea afacerii, ceea ce arată deja o schimbare de mentalitate, chiar dacă la un nivel incipient, în rândul antreprenorilor români.

Directorul companiei Kapital Minds a afirmat că, în general, procesul de exit planning poate dura între 1 şi 2 ani, uneori chiar 3, în funcţie de dimensiunea şi complexitatea afacerii. De asemenea, el a adăugat că trei sferturi (76%) din antreprenorii intervievaţi nu au un plan formalizat cu privire la ieşirea lor din propria afacere ceea ce denotă lipsa unei planificări prealabile în acest sens. Majoritatea antreprenorilor intervievaţi (88%) nu au un plan personal formalizat cu privire la ceea ce vor face după un eventual exit. Planificarea pentru exit nu se referă doar la aspecte de businsess, ci şi la cele personale, în special la cel financiar.

Studiul a fost derulat telefonic, în perioada 1 - 22 august 2024, pe un eşantion de 400 de companii. Eroarea maximă de eşantionare, la un nivel de încredere de 95%, este de +/- 4,5%.

“Îmi doresc să transform consultanța pentru creșterea valorii afacerii și planificarea exitului într-o profesie la noi în țară, așa cum a devenit de ani buni în Statele Unite ale Americii. Faptul că sunt primul membru român al Exit Planning Institute (SUA) reprezintă o oportunitate de a implementa în țara noastră metodologia de accelerare a valorii companiilor. Vreau ca antreprenorii să cunoască toate instrumentele posibile pentru creșterea valorii propriei afaceri. Construim, astfel, o comunitate a oamenilor de afaceri care se susțin reciproc și împărtășesc cunoștințe”, a adăugat Laurențiu Stan. Compania se diferențiază pe piața de consultanță prin metodologia unică de accelerare a valorii, care depășește abordarea tradițională, axată doar pe cifre și profituri. Aceasta analizează toate componentele unei afaceri, inclusiv capitalurile intangibile, respectiv capitalul uman, proprietatea intelectuală și cultura organizațională, asigurând astfel o creștere sănătoasă și sustenabilă. Compania va oferi strategii personalizate și va identifica cele mai potrivite soluții pentru creșterea valorii fiecărei afaceri în parte. În procedura care are ca scop creșterea valorii unei afaceri, Kapital Minds va pune accent pe evaluarea capitalurilor intangibile și va oferi servicii complete pentru tot ciclul de viață al unei afaceri – de la creștere la planificarea unei eventuale ieșirii din afacere.

Laurențiu Stan, fondatorul companiei, are o experiență de aproape două decenii în domeniul evaluărilor de afaceri, active tangibile și intangibile. În prezent, se axează pe dezvoltarea a două concepte inovatoare în România, de Value Growth și Exit Planning Advisory. Pe parcursul carierei, a primit certificări și recunoașteri din partea unor organizații naționale și internaționale de prestigiu din domeniul evaluărilor, printre care Certified Valuation Analyst – CVA™️ acordată de The European Association Of Certified Valuators And Analysts – EACVA™️ și titulatura de Recognised European Valuer – REV®️ conferită de The European Group Of Valuers' Associations – TEGoVA. De asemenea, este membru al prestigioasei The Royal Institution of Chartered Surveyors – RICS și membru Acreditat ANEVAR (MAA) pentru specializarea Evaluări de Întreprinderi, de Fond de Comerț și alte Active Necorporale. Împreună cu alți antreprenori din zona de consultanță, a fondat, anul acesta, Startups Booster Consortium România (SBC), o entitate fără personalitate juridică distinctă, care își propune să vină în sprijinul antreprenorilor din România, în general, și start-up-urilor sau IMM-urilor, în special. Concret, membrii SBC acordă antreprenorilor consultanță generală în management, asistență în atragerea de fonduri și finanțări, proprietate intelectuală, cercetări de piață, sisteme software pentru afaceri, evaluări de business, branduri sau diverse alte active, exit planning, drept comercial internațional și training tehnic și de afaceri.

Google News
Explorează subiectul
Comentează
Articole Similare
Parteneri