Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

Kerosenul s-a ieftinit considerabil: A ajuns să fie utilizat şi de navele maritime

Kerosenul utilizat de avioanele de pasageri este, în nod normal, unul dintre cele mai scumpe produse petroliere, însă din cauza coronavirusului a devenit un component care este adăugat în combustibilul mai ieftin utilizat de navele maritime, transmite Bloomberg.

Această modificare care în urmă cu un an era de neconceput reflectă dispariţia cererii de combustibil din partea industriei aeronautice, ca urmare a pandemiei de Covid-19. Şi având în vedere estimările Asociaţiei Internaţionale de Transportat Aerian (IATA), conform cărora călătoriile cu avionul nu vor reveni la nivelul de dinaintea crizei până în 2024, ar putea deveni o caracteristică normală a pieţei de combustibili pentru ceva vreme, potrivit agerpres.ro.

Citește și: Ion Cristoiu: Bătălia pentru București este pentru cine va câștiga alegerile parlamentare

"Numai într-o situaţie în care economia este într-o gravă criză vedem cum componente mai scumpe se îndreaptă direct spre combustibilul cu nivel scăzut de sulf (VLSFO)", subliniază Eugene Lindell, analist şef la firma de consultanţă JBC Energy GmbH.

Datele colectate de Bloomberg arată că pe piaţa din Singapore preţul combustibilului de avion a scăzut de la peste 70 de dolari per baril în ianuarie la aproape 20 de dolari în mai, pentru ca în prezent să îşi revină la aproximativ 41 de dolari. În paralel, preţurile bunker la combustibilul cu nivel scăzut de sulf (VLSFO) sunt în prezent cu 54% mai mici decât erau la finele anului trecut.

Citește și: Profesorii cad pe capete, la doar câteva zile de la începutul școlii: Un liceu se închide, după ce 5 cadre didactice s-au infectat

Declinul cererii pentru combustibili destinaţi aviaţiei şi transportului rutier generează o ofertă mai mare de componente care pot fi amestecate în combustibilul pentru shipping, declara săptămâna trecută directorul International Bunker Industry Association, Unni Einemo.

Însă chiar dacă utilizarea de kerosen poate scădea preţurile pentru industria de shipping, adăugarea acestuia în combustibilul utilizat de nave poate crea unele probleme. Utilizarea unei cantităţi prea mari de kerosen poate coborî temperatura la care combustibilul utilizat de nave se aprinde, ceea ce reprezintă un risc serios pentru nave.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.