Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

Klaus Iohannis, vedetă în presa franceză: Mai tare ca Merkel, Hollande şi Cameron

Sub titlul "În România, un preşedinte foarte «like»", publicaţia Le Monde, unul dintre cele mai citite ziare din Franţa, face o analiză a victoriei lui Klaus Iohannis în alegerile prezidenţiale şi a popularităţii acestuia pe Facebook.

Potrivit publicaţiei franceze, victoria lui Iohannis este o dovadă a faptului că, mai nou, alegerile se câştigă pe Internet. De origine germană, protestant şi taciturn, Iohannis a fost votat într-o ţară cu o populaţie în proporţie de 87% ortodoxă, căreia îi place să sporovăie, mai scrie Le Monde.

De când a fost ales preşedinte, Iohannis a devenit o vedetă pe Facebook la nivel european, mai remarcă presa franceză. Cu 1,2 milioane de like-uri, preşedintele României îi întrece pe Angela Merkel (800.000 de like-uri), François Hollande (500.000 de like-uri) sau David Cameron (400.000 de like-uri). A fost o campanie de bun-simţ, nu am încercat să creăm un personaj artificial, mai scrie Le Monde, citându-l pe Vlad Tausance, responsabil de campania online a lui Klaus Iohannis, cel care mai susţine că, în privinţa distribuirilor pe Facebook, Iohannis a avut mai mult succes ca Obama.

Victoria lui Iohannis reflectă o schimbare profundă a abordărilor în campania electorală în România şi în alte locuri, se mai arată în articolul din Le Monde. Este, de asemenea, un semn că tânăra generaţie impune un mod mult mai direct de câştigare a alegerilor. Publicaţia franceză prezintă şi greşeala de abordare a lui Victor Ponta, care a investit într-o campanie clasică, prin apariţii televizate şi postere împrăştiate prin toată ţara. De fapt, adevărata provocare era online, unde milioane de tineri s-au ataşat spontan de candidatul mai slab cotat, mai scrie Le Monde.

Ziarul francez prezintă şi valul de simpatie generat după câştigarea alegerilor, la un nivel fără precedent în ultimii 25 de ani, dar şi apariţia în meniurile unor restaurante a sortimentului de pizza Iohannis, cu salam de Sibiu.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.