Kremlinul folosește mass-media și propaganda de stat pentru a convinge publicul rus că trupele ucrainene de pe pământul său sunt „noua normalitate”, deoarece se împacă cu ideea că ar putea să nu poată împinge forțele Kievului în viitorul imediat, a raportat Meduza, pe 21 august.
Citând surse apropiate guvernului, publicația afirmă că trei linii narative au fost elaborate și care au fost împinse – o recunoaștere a faptului că Ucraina a trecut într-adevăr granița în Oblastul Kursk, că vor fi inevitabil învinși, dar că acest lucru va dura timp și Publicul rus trebuie să aibă răbdare.
Comandantul-șef al Ucrainei, Oleksandr Syrskyi, a declarat că Kievul a înaintat între 28-35 de kilometri (18-21 mile) în Oblastul Kursk a Rusiei, când incursiunea fără precedent intră în a treia săptămână.
Potrivit lui Syrskyi, Ucraina a capturat până în prezent 1.263 de kilometri pătrați (488 de mile pătrate) de teritoriu rusesc și 93 de așezări.
Două surse apropiate administrației prezidențiale ruse au spus că în interiorul Kremlinului, șocul inițial la incursiune a trecut acum, iar de atunci oamenii „s-au obișnuit”.
Kremlinul se așteaptă la un scenariu „destul de optimist” de câteva luni de luptă pentru recâștigarea teritoriului, iar eforturile acum vizează calmarea populației ruse și obișnuirea acesteia cu această cronologie.
„În timpul unui șoc, și acesta a fost cu siguranță un șoc, sunt întotdeauna salturi (în alarmă publică), apoi oamenii se obișnuiesc și totul se așează”, a spus una dintre surse.
"Ce s-a întâmplat în timpul revoltei, mobilizării lui Prigojin și la începutul războiului? Dar totul s-a așezat."
Mașina de propagandă în mod normal a Rusiei s-a chinuit să facă față incursiunii din Kursk.
Când forțele ucrainene au trecut granița cu Rusia pe 6 august, răspunsul imediat al Rusiei a fost să minimizeze incursiunea, iar emisiunile din mass-media de stat au fost pline de mesaje mixte și uneori contradictorii.
Margarita Simonyan, unul dintre cei mai importanți propagandisti ai Rusiei, a dispărut în mare măsură din vedere.
„A dispărut din vedere”, a declarat Julia Davis, creatorul Russian Media Monitor, pentru un articol anterior pentru Kyiv Independent, adăugând: „Abia postează pe rețelele de socializare și nu apare la TV de stat”.
„Probabil pentru că nu au venit cu un set bun de puncte de discuție care să aibă vreun sens, pentru că această situație a expus cu adevărat realitatea a ceea ce se întâmplă în războiul pe care l-au început”.
Comentează