Construcția liniei de metrou Eroilor-Drumul Taberei continuă în pași amăgitori. Dar se pare că prețul acestei investiții nu este precum au preconizat constructorii la început. Fiecare kilometru din această linie costa la început între 35 și 55 de milioane de euro, în funcție de solul și locul în care se făcea construcția căii ferate.
Se pare însă că acum, lucrurile s-au schimbat. După 5 ani de la semnarea contractelor, prețul unui kilometru al liniei de metrou sare de 100 de milioane de euro.
Potrivit money.ro, oficialii Metrorex dar explicații vagi, în care pun ordinul tehnic pe primul plan.
Bulgaria, țara vecină, plătește aproximativ 56 de milioane de euro pe kilometru. Iar Finlanda dă 60 de milioane de euro per kilometru de linie.
Dar în țara noastră... lucrurile stau total altfel.
Iată ce a declarat Constantin Mustățea, reprezentant Metrorex, despre această situație.
„În medie, Magistrala 4 si 5 de metrou respectiv Parc Bazilescu – Lac Străuleşti şi Eroilor-Drumul Taberei costă aproximativ 95 milioane de euro/km. Tot ce cuprinde un km de metrou funcţional (inclusiv staţii şi depouri) este inclus în această sumă: execuţia lucrărilor de structură tunele circulare şi galerii, cale de rulare, exproprieri, devieri de reţele, eliberarea amplasamentelor, guri de ventilaţie sau orice alte instalatii care au corespondent din subteran la suprafaţă, instalaţii electrice şi sanitare pentru zonele publice şi tehnice, instalaţii de înaltă şi medie tensiune, puţuri de mare adâncime, instalaţii de transport călători (lifturi şi escalatoare), etc. O magistrală de metrou este o instalaţie foarte complexă, care cuprinde şi lucrări deosebite pentru o siguranţă a traficului la cele mai înalte standarde tehnice“, a spus oficialul Metrorex.
El a mai precizat că betonul și tipurile de tunel afectează prețurile plătite pentru aceste construcții.
„Betonul care formează structurile galeriilor este foarte bine dimensionat din punct de vedere al rezistenţei şi stabilităţii în timp, galeriile sunt constuite foarte bine, iar în cei peste 35 de ani de funcţionare nu au existat probleme în ceea ce priveşte structurile construite. Tunelurile şi staţiile sunt săpate la adâncimi curpinse între 12 şi 24 m, şi sunt amplasate în diverse stratificaţii ale terenului de la zone de argilă compactă până la zone unde structura este total imersată în acviferul subteran“, a mai declarat acesta.
Comentează