Cântăreaţa americană Lizzo a fost dată în judecată într-un tribunal californian pentru un fragment dintr-un cântec nelansat, dar care a devenit viral datorită unei menţiuni în care apare numele actriţei Sydney Sweeney, a raportat miercuri presa din Statele Unite, citată de AFP, potrivit Agerpres.
Fragmentul video în cauză, publicat pe reţelele de socializare în această vară, o prezintă pe cântăreaţa americană în timp ce spală o maşină, purtând o jachetă şi pantaloni scurţi mini din denim, interpretând versul "I got good jeans like I'm Sydney" ("Am blugi buni, ca şi cum aş fi Sydney") - o trimitere directă la o reclamă recentă a actriţei Sydney Sweeney, care a stârnit polemici aprinse în Statele Unite.
Însă avocaţii companiei muzicale GRC Trust afirmă că videoclipul acelui fragment - ce nu a dus niciodată la lansarea comercială a cântecului - utilizează fără autorizaţie muzica din "Win or Lose (We Tried)", o baladă soul din anii 1970 a grupului american Windy City.
GRC Trust, care deţine drepturile de autor asupra acelui cântec, solicită despăgubiri din partea cântăreţei Lizzo, întrucât aceasta "a obţinut beneficii pe care nu le-ar fi realizat fără această atingere" adusă drepturilor de autor.
În plângerea lor, depusă marţi în instanţă, avocaţii companiei afirmă că au încercat să ajungă la un acord informal cu echipa managerială a cântăreţei Lizzo, "dar au ajuns într-un impas", care i-a determinat să intenteze un proces.
Plângerea solicită justiţiei americane să împiedice distribuirea cântecului lui Lizzo şi o sumă echivalentă cu profiturile obţinute de cântăreaţă, "plus toate pierderile suferite de GRC".
Lizzo s-a declarat "surprinsă" de acest proces, potrivit purtătoarei sale de cuvânt.
"Pentru ca lucrurile să fie clare: cântecul nu a fost niciodată comercializat sau valorificat financiar şi nicio decizie nu a fost luată până acum în legătură cu o eventuală lansare comercială viitoare a cântecului", a adăugat purtătoarea de cuvânt.
Fragmentul video a devenit însă viral, la fel ca reclamele la marca de jeanşi American Eagle cu actriţa Sydney Sweeney, la care piesa face trimitere.
Campania publicitară pentru blugii American Eagle a fost asimilată de unii cu propaganda care promovează supremaţia rasei albe, deoarece sloganul său "Sydney has great jeans" ("Sydney are blugi minunaţi") mizează pe ambiguitatea ce există între "jeans" ("blugi") şi "genes" (gene"), două cuvinte care se pronunţă la fel în limba engleză.
Actriţa americană Sydney Sweeney, care are părul blond şi ochii albaştri, cunoscută pentru rolurile sale din serialele TV "Euphoria" şi "The White Lotus", interpretează în acea reclamă o tânără îmbrăcată în denim, care lipeşte un afiş în care cuvântul "genes" este tăiat cu o linie şi înlocuit de cuvântul "jeans".
Preşedintele american Donald Trump a profitat de polemica apărută pe reţelele de socializare pentru a-i lua apărarea actriţei, declarând că aceasta este "o republicană
Comentează