Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

Lovitura crunta pentru Guvern din partea CCR UPDATE Motivație CCR

decizie justitie
Judecatorii CCR au decis ca nominalizarea de catre Parlament, in conducerea ASF, a lui Marian Sarbu este neconstitutionala pentru ca nu avea 9 ani de experienta in domeniu. De asemenea, Curtea a declarat neconstitutional art.38 din Legea privind Parteneriatul Public-Privat, un proiect la care premierul Victor Ponta a tinut mult sa fie adoptat. CCR a mai decis miercuri ca patru articole din Statutul Politistului sunt neconstitutionale, dupa ce s-a ridicat intr-un proces o exceptie de neconstitutionalitate. Contestatia PNL-PDL in ceea ce priveste Consiliul de Administratie al SRR a fost amanata pentru maine. UPDATE Iată și comunicatul CCR:

I. În ziua de 2 iulie 2014, Plenul Curţii Constituţionale, învestit în temeiul art.146 lit.a) din Constituţia României şi al art.15 din Legea nr.47/1992 privind organizarea şi funcţionarea Curţii Constituţionale, s-a întrunit pentru a soluţiona, în cadrul controlului anterior promulgării, obiecţia de neconstituţionalitate asupra Legii privind parteneriatul public-privat, obiecţie formulată de 94 de deputaţi aparţinând grupurilor parlamentare ale Partidului Naţional Liberal şi Partidului Democrat Liberal.

În urma deliberărilor,cu majoritate de voturi,Curtea Constituţională aadmis în parte, obiecţia de neconstituţionalitate formulată şi a constatat că dispoziţiile art.38 alin.(1) din Legea privind parteneriatul public—privat sunt neconstituţionale.

Decizia este definitivă şi general obligatorie şi se comunică Preşedintelui României, preşedinţilor celor două Camere ale Parlamentului şi prim-ministrului.

II. În aceeaşi zi,Plenul Curţii Constituţionale, învestit în temeiul art.146 lit.l) din Constituţia României şi al art.27 din Legea nr.47/1992 privind organizarea şi funcţionarea Curţii Constituţionale s-a întrunit pentru a soluţiona sesizarea formulată de grupurile parlamentare ale Partidului Naţional Liberal şi Partidului Democrat Liberal din Camera Deputaţilor şi Senat referitoare la neconstituţionalitatea Hotărârii Parlamentului nr. 26 din 16 iunie 2014 privind numirea prim-vicepreşedintelui, membru executiv, şi a unui membru neexecutiv ai Consiliului Autorităţii de Supraveghere Financiară.

În urma deliberărilor, Curtea Constituţională, cu majoritate de voturi, a admis sesizarea formulată şi a constatat căHotărârea Parlamentului nr. 26 din 16 iunie 2014 este neconstituţională în ceea ce priveşte numirea domnului Marian Sârbu în calitate de prim-vicepreşedinte, membru executiv al Consiliului Autorităţii de Supraveghere Financiară.

Decizia este definitivă şi general obligatorie şi se comunică preşedinţilor celor două Camere ale Parlamentului.

III. În aceeaşi zi, Plenul Curţii Constituţionale, învestit în temeiul art.146 lit.d) din Constituţia României şi al art.29 din Legea nr.47/1992 privind organizarea şi funcţionarea Curţii Constituţionale, a luat în dezbatere excepţia de neconstituţionalitate a dispoziţiilor art.59 alin.(2), art.60 alin.(1) şi art.61 alin.(3) din Legea nr.360/2002 privind Statutul Poliţistului.

În urma deliberărilor, cu unanimitate de voturi, Curtea Constituţională a admis excepţia de neconstituţionalitate şi a constatat că prevederile art.59 alin.(2), art.60 alin.(1) şi ale art.62 alin.(3) din Legea nr.360/2002 privind Statutul poliţistuluisunt neconstituţionale.

Decizia este definitivă şi general obligatorie şi se comunică celor două Camere ale Parlamentului, Guvernului şi Curţii de Apel Bucureşti – Secţia a VIII-a de contencios administrativ şi fiscal.

Argumentaţiile reţinute în motivarea soluţiilor pronunţate de Plenul Curţii Constituţionale vor fi prezentate în cuprinsul deciziilor, care se vor publica în Monitorul Oficial al României, Partea I.

****

Judecătorii au constatat că articolul respectiv este neconstituţional deoarece cuprinde dispoziţii neclare, imprevizibile şi nepredictibile.

        Dispoziţiile declarate neconstituţionale prevăd: "Art. 38. – (1) Din motive excepţionale legate de interesul naţional sau local, după caz, partenerul public poate, cu notificarea prealabilă a partenerului privat şi a societăţii de proiect: a) modifică unilateral anumite prevederi ale contractului de parteneriat public-privat, dacă această posibilitate a fost inclusă în documentaţia de atribuire într-o modalitate clară, precisă şi neechivocă, şi fără a se altera natura generică a contractului iniţial sau în orice altă situaţie de modificare unilaterală a contractului prevăzută de Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 34/2006, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 337/2006, cu modificările şi completările ulterioare, care se aplică în mod corespunzător; b) denunţă unilateral contractul de parteneriat public-privat, în condiţiile legii". Deputatul democrat-liberal Alexandru Nazare a anunţat, pe 19 iunie, că PDL şi PNL au sesizat Curtea Constituţională în ceea ce priveşte noua lege a parteneriatului public-privat iniţiată de Guvernul Ponta, aprobată de Parlament în forma iniţială, după respingerea cererii de reexaminare a preşedintelui. "Legea votată de majoritatea PSD-UNPR-PC păstrează aceleaşi formulări care deschid calea unor contracte păguboase pentru statul român de tipul Bechtel şi pun pe fugă orice investitor serios. (...) Prin noua lege se introduce posibilitatea modificării unilaterale sau rezilierii contractului de parteneriat public-privat de către partenerul public prin invocarea de 'motive excepţionale legate de interesul naţional sau local'. Legea nu defineşte criteriile prin care vor putea fi stabilite 'motivele excepţionale'. De asemenea, se introduce posibilitatea înlocuirii partenerului privat fără organizarea unei noi proceduri de atribuire şi fără a prelua din noua Directivă europeană exact în ce cazuri se poate aplica", a afirmat Alexandru Nazare. El a susţinut, totodată, că prin posibilitatea modificării şi rezilierii unilaterale a contractelor de parteneriat public-privat şi înlocuirea partenerilor privaţi fără noi proceduri de atribuire se încalcă principiile egalităţii de tratament şi transparenţei decizionale garantate şi prin Constituţia României.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.