Un juriu din Manhattan a anunțat că Adidas nu a reușit să demonstreze că utilizarea de către brandul de lux Thom Browne Inc. a dungilor pe hainele sale a încălcat imaginea comercială cu trei dungi caracteristică gigantului de îmbrăcăminte sportivă.
Juriul a constatat că modelele cu dungi paralele ale casei de modă nu au fost de natură să provoace confuzie în rândul consumatorilor, punând capăt procesului. Thom Browne a susținut, printre altele, că modelele sale au un număr diferit de dungi.
Un purtător de cuvânt al Adidas a declarat prin intermediul unui e-mail că firma a fost dezamăgită de verdict, dar că „va continua să aplice cu vigilență proprietatea intelectuală, inclusiv prin depunerea unor apeluri", potrivit CNN, scrie Mediafax. În schimb, un purtător de cuvânt al Thom Browne Inc a declarat că firma este mulțumită de verdict.
Adidas a dat în judecată marca designerului newyorkez Thom Browne în 2021, susținând că modelele cu patru dungi au încălcat drepturile sale de marcă înregistrată cu trei dungi. Thom Browne a declarat că este puțin probabilă o confuzie între modelele companiilor, deoarece acestea „operează pe piețe diferite, deservesc clienți diferiți și își oferă produsele la prețuri surprinzător de diferite". De asemenea, Browne a spus că dungile sunt un element de design comun pentru îmbrăcăminte.
Adidas plănuia să ceară juriului despăgubiri de peste 7,8 milioane de dolari, plus daune suplimentare și o parte din vânzările realizate de Thom Browne, potrivit unui document depus la tribunal. De asemenea, a solicitat un ordin judecătoresc prin care Thom Browne să nu mai folosească modelele.
Adidas a intentat peste 90 de procese și a semnat mai mult de 200 de acorduri de soluționare începând din 2008 în legătură cu marca sa comercială, potrivit documentelor judiciare. Anterior, Thom Browne a folosit un design cu trei bare pe hainele sale, schimbându-l cu cel cu patru benzi după ce Adidas s-a opus în 2007.
Comentează