Vicepreședintele Comisiei pentru Transporturi din Senat, Lucian Rusu, a anunțat joi că Autostrada Unirii (A8) intră oficial în faza concretă de construcție, odată cu atribuirea contractului de proiectare și execuție a primului tronson, între Moțca și Târgu Frumos, în valoare de 4,76 miliarde de lei. Rusu afirmă că momentul marchează „trecerea de la promisiune la realitate” pentru unul dintre cele mai importante proiecte de infrastructură ale Moldovei.
Autostrada Unirii (A8), proiect strategic pentru conectarea Moldovei la rețeaua europeană de transport, intră într-o etapă decisivă. Compania Națională de Investiții Rutiere a atribuit joi contractul pentru proiectarea și execuția primului tronson Târgu Neamț (Moțca) – Iași – Ungheni, în valoare de 4,76 miliarde lei, a anunțat senatorul Lucian Rusu, vicepreședinte al Comisiei pentru Transporturi din Senatul României.
„Tronsonul 1, cu o lungime de 27 de kilometri între Moțca și Târgu Frumos, reprezintă una dintre cele mai complexe secțiuni ale autostrăzii, incluzând 36 de poduri și pasaje – cu o lungime totală de 8,5 kilometri –, 4 tuneluri de 1,7 kilometri și 3 noduri rutiere majore la Moțca, Pașcani și Târgu Frumos”, a precizat Rusu.
Segmentul prioritar, legătura vitală între A8 și A7
Potrivit vicepreședintelui Senatului, constructorul s-a angajat să finalizeze în 12 luni segmentul prioritar de 5,5 kilometri, care va asigura legătura directă între Autostrada A8 și Autostrada Moldovei (A7) – două dintre cele mai importante coridoare rutiere ale regiunii.
„Este un pas esențial pentru sincronizarea celor două mari axe rutiere care vor lega Moldova de restul țării și de infrastructura europeană. Ca ieșean, parlamentar și om implicat în acest proiect de ani de zile, pot spune că Autostrada Unirii trece, în sfârșit, de la promisiune la realitate”, a declarat Lucian Rusu.
Miza politică: conectarea Moldovei la dezvoltare
Lucian Rusu a subliniat că atribuirea contractului reprezintă rezultatul unei colaborări instituționale extinse între Ministerul Transporturilor, autoritățile locale și parlamentari din regiune, menționând și sprijinul constant al colegului său Costel Alexe, președintele Consiliului Județean Iași.
„Este rezultatul unei munci susținute între autorități, instituții și parteneri politici, cu o miză comună: dezvoltarea României și conectarea Moldovei la infrastructura europeană de transport”, a punctat Rusu.
Vicepreședintele comisiei parlamentare a adăugat că A8 este „coloana vertebrală a Moldovei” și unul dintre proiectele strategice prin care România își poate echilibra dezvoltarea între regiuni.
Context: Autostrada A8, o promisiune veche de peste un deceniu
Proiectul Autostrăzii A8 – Târgu Mureș – Târgu Neamț – Iași – Ungheni – are o lungime totală de 318 kilometri și este finanțat prin fonduri europene și de la bugetul de stat.
După ani de întârzieri, licitații reluate și promisiuni amânate, semnarea contractului pentru primul tronson concretizează una dintre cele mai așteptate investiții din zona Moldovei.
„Această autostradă nu este doar un proiect de infrastructură, ci un simbol al Unirii economice și administrative. Moldova trebuie să fie conectată la restul țării printr-o autostradă modernă, iar acest pas ne arată că direcția e una serioasă”, a concluzionat senatorul Lucian Rusu.





























Comentează