Marcel Ciolacu așteaptă și performanță după creșterea salariilor profesorilor: Este o abordare serioasă / Video

Autor: Remus Vlad, Redactor

Publicat: 11-12-2023

Actualizat: 11-12-2023

Article thumbnail

Sursă foto: Guvernul Romaniei

Marcel Ciolacu așteaptă și performanță după creșterea salariilor profesorilor: Este o abordare serioasă

Premierul Marcel Ciolacu a vorbit, luni seara, la Digi 24, despre bugetul educației și despre așteptările pe care le va avea de la profesori după creșterea salariilor de anul viitor.

"Cred că am închis lucrurile. Va fi un buget record pentru Educație, 4.1% din PIB.

Sunt aproape 12 mld lei investiții în infrastructură. Am venit cu componenta abandonului școlar. Am discutat ca bursele soiciale să le prindem pe banii europeni.

În ceea ce privește salariile, au înțeles și dânșii marja în care ne putem încadra. Urmează să închidem cu sindicatele. E o ofertă corectă ținând cont de salarizarea foarte joasă. Pornește o reformă.

Nu cred în abordările paușale. Suint profesori care au olimpici, trebuie venit în sistem cu ceva în plus.

Nu vom avea de-a doua zi performanță, dar este o abordare serioasă", a spus Marcel Ciolacu.

Ciolacu, despre testele PISA

Ciolacu a fost întrebat, luni seară, ce se poate face după rezultatele testelor PISA şi a afirmat: ”Eu nu cred în lucrurile şi abordările pauşale – pentru toată lumea să fie la fel. Sunt profesori care au zeci de olimpici, sunt profesori care au dat titularizarea şi au luat 2 şi 3, trebuie venit în sistem cu ceva să putem cere mai mult”.

Premierul consideră că ”statul român şi-a făcut datoria faţă de profesori”.

”Am venit cu o lege nouă, totul este perfectibil, am venit pe toate componentele, cele mai mari investiţii în infrastructură – după autostrăzi - le avem în Educaţie. E adevărat, nu vom avea de a doua zi performanţă, va dura câţiva ani, dar este o nouă abordare şi o abordare serioasă”, a adăugat premierul.

Rezultatele testării PISA 2022 arată că scorurile medii obţinute de elevii din România au fost similare cu cele înregistrate în 2018 la matematică, lectură şi ştiinţe. Totodată, elevii din România au rezultate mai scăzute decât media celor din ţările OCDE şi doar 1% dintre elevii din ţara noastră au performanţe superioare la ştiinţe. În plus, diferenţa între rezultatele obţinute de elevii avantajaţi şi cei dezavantajaţi este mai mare în România faţă de diferenţa medie dintre cele două grupuri în ţările OCDE. Circa un sfert dintre elevii români se declară victime ale bullying-ului.

Google News
Explorează subiectul
Comentează
Articole Similare
Parteneri