Vânzările de maşini noi în Marea Britanie au scăzut cu aproape 39,54% în ianuarie, la 90.249 vehicule, cel mai redus nivel din 1970, ca efect al pandemiei de coronavirus (Covid-19), a anunţat joi Asociaţia Producătorilor şi Comercianţilor de Automobile din Regatul Unit (SMMT), transmite Reuters citată de Agerpres.
În ianuarie, Dacia a vândut 834 de vehicule pe piaţa britanică, în scădere cu 31,75% faţă de perioada similară din 2020, când a înmatriculat 1.222 unităţi.
În topul celor mai bine vândute modele în ianuarie se află Vauxhall Corsa, Kia Sportage, Nissan Qashqai, Ford Fiesta şi Volvo XC40.
În ianuarie, cererea pentru vehicule electrice a crescut cu 54,4%, în timp ce livrările de vehicule diesel şi pe benzină s-au redus cu 62,1% şi, respectiv, 50,6%.
"În urma pierderii de venituri de 20,4 miliarde de lire sterline în 2020, industria auto se confruntă cu un start dificil în 2021. Restricţiile impuse pentru stoparea pandemiei schimbă societatea, economia şi capacitatea noastră de a avansa în vederea îndeplinirii obiectivelor climatice ambiţioase. Redeschiderea în siguranţă a showroom-urilor va asigura locurile de muncă şi va stimula cererea de maşini", a afirmat directorul general al SMMT, Mike Hawes.
Vânzările de maşini noi în Marea Britanie au scăzut cu aproape 30% anul trecut, cel mai sever declin anual din 1943, în timp ce Dacia a vândut 18.918 de vehicule pe piaţa britanică, în scădere cu 38,88% faţă de 2019.
Doar 1,63 milioane de vehicule au fost înmatriculate în Marea Britanie în 2020, cele mai puţine din 1992, arată datele SMMT.
SMMT, care se aşteaptă ca anul acesta să fie vândute sub două milioane de maşini noi, a cerut autorităţilor sprijin suplimentar pentru industria auto, inclusiv o posibilă schemă de subvenţii.
În 2020, cererea pentru vehicule electrice a crescut cu 185,9%, în timp ce livrările de vehicule diesel şi pe benzină s-au redus cu 55% şi, respectiv, 39%.
În topul celor mai bine vândute modele în 2020 se află Ford Fiesta, Vauxhall Corsa, Volkswagen Golf, Ford Focus şi Mercedes-Benz A-Class.
Marea Britanie rămâne a doua mare piaţă auto din Europa, în urma Germaniei, dar înaintea Franţei, Italiei şi Spaniei.
Marea Briranie - Vânzările Dacia au scăzut cu aproape 32% în ianuarie
Explorează subiectul
Articole Similare

27
Samsung și Hyundai își întorc atenția spre piața internă: planuri majore de investiții în Coreea de Sud
27

630
De ce un fermier din România refuză ofertele de a trimite ouă la export
630

86
Grecia lansează "Coridorul vertical" pentru livrarea de gaze americane Ucrainei (Mitsotakis)
86

191
Asigurarea de răspundere civilă pentru trotinetele și bicicletele electrice devine obligatorie din 16 noiembrie
191

46
Consiliul Concurenței critică plafonarea adaosurilor comerciale la anumite alimente: Este justificată doar în situații excepționale
46

1.451
Adrian Câciu îl critică dur pe Radu Miruță, care s-a "plimbat" în Arabia Saudită pe banii arabilor: "Avem conflict de interese, neglijență în serviciu. Pe altele, care țin de moralitate, nu le mai enumăr."
1.451

107
Extrema dreaptă franceză cere o soluție pentru anularea acordului Mercosur
107

1.908
Rezultatele LOTO de duminică, 16 noiembrie – Report uriaș la Joker. Numerele câștigătoare au fost extrase
1.908

2.184
România stă pe un butoi cu pulbere - 7 explozii în 30 de zile și zero soluții. Expert: 'Fără măsuri, siguranța depinde de noroc'
2.184

5.236
Noua țeapă pusă la cale prin Revolut: Cum rămân românii fără bani
5.236

100
Consiliul Concurenței: Mărcile proprii cresc puternic în România, iar adaosurile comerciale sunt mai mari
100

104
Trump, investiții masive în obligațiuni: peste 82 de milioane de dolari între august și octombrie
104

5.918
Lecție pentru Ilie Bolojan: Țara din Europa care introduce o nouă taxă pentru locuinţele de mare valoare
5.918


















Comentează