Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

Marea relaxare: Românii au dat iama în produsele 'fashion' (studiu)

cumparaturi

Românii au cheltuit online cu 22,3% mai mult pe produse Fashion, în prima jumătate a acestui an, faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, iar coşul mediu de cumpărături pentru astfel de articole a crescut cu 20,8%, arată o analiză realizată de o companie de tehnologie, scrie Agerpres.

"O categorie considerată de mulţi specialişti cea mai matură din comerţul online, cu comportamente de cumpărare specifice, puternic influenţate de pandemie, categoria Fashion a cunoscut în primele şase luni ale acestui an o creştere a valorii vânzărilor cu 22,3% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, ajungând la 6,81 milioane de euro fără TVA", conform datelor disponibile în platforma 2Performant.com.

Astfel, în perioada 1 ianuarie - 30 iunie 2021, a crescut şi valoarea medie a coşului de cumpărături (AOV) pentru articolele de Fashion la 46,87 euro fără TVA, cu 20,8% mai mult faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. În acelaşi timp, aproape 72% din vânzările din categorie în primele şase luni ale anului sunt făcute de pe device-uri mobile, în timp ce aproximativ 27% de pe desktop, în timp ce valoarea coşului de pe desktop rămâne mai mare cu 14,6% faţă de cea de pe mobil.

"Martoră a schimbărilor produse de pandemie, categoria Fashion surprinde foarte bine interesul românilor pentru achiziţii de produse care servesc stilului lor de viaţă. Dacă anul trecut, în plină pandemie, aceştia au cumpărat haine de casă sau pentru sport şi activităţi în natură, noul context al anului 2021 cu reluarea anumitor activităţi şi evenimente i-a determinat pe români să cumpere haine de stradă şi ocazii (nunţi, botezuri), pentru birou, pe fondul revenirii unor angajaţi la lucrul la birou, dar şi încălţăminte", arată analiza citată.

Categoria Fashion a înregistrat creşteri în comerţul online de la lună la lună în 2021, atât ca valoare a vânzărilor, cât şi ca valoare medie a coşului de cumpărături. Luna martie a anului în curs a adus o creştere consistentă a numărului de vânzări, cu peste 45%, şi o valoare a vânzărilor mai mare cu 66% faţă de martie 2020, când românii se aflau la început de pandemie.

Potrivit sursei citate, luna martie este în mod tradiţional o perioadă foarte bună pentru comerţul online, mai ales pentru categoria Fashion, care a fost afectată anul trecut dar şi-a revenit anul acesta cu ajutorul unui coş de cumpărături de valoare mai mare. De asemenea, luna martie 2021 a înregistrat şi o cerere semnificativă pentru încălţăminte.

În primăvara lui 2021 s-a simţit în online şi prezenţa clienţilor cu o putere de cumpărare mai mare şi interes pentru branduri mai scumpe. În intervalul aprilie - mai 2021 valoarea medie a coşului de cumpărături a crescut cu peste 33% faţă de aceleaşi luni ale anului anterior, când România era în lockdown. Deşi numărul vânzărilor în aceste două luni este mai mic ca anul trecut, coşul de cumpărături cu articole diferite de anul acesta are o valoare semnificativ mai mare. "Cu alte cuvinte, românii au trecut de la haine de casă, la haine de stradă", spun specialiştii platformei.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.