Marile magazine au parte de un câștig neașteptat: Oamenii 'leneși' le sporesc veniturile fără să vrea

Autor: Diana Pană

Publicat: 14-02-2025 05:10

Actualizat: 14-02-2025 07:10

Article thumbnail

Sursă foto: playtech.ro

Voucherele cadou, sau cardurile cadou, au devenit unul dintre cele mai populare tipuri de cadouri, dar un procent semnificativ din valoarea lor rămâne neutilizat, generând profituri importante pentru magazinele care le emit. Conform unui studiu realizat în SUA, aproximativ 10-20% din valoarea voucherelor cadou rămâne nefolosită, iar 6% dintre acestea nu sunt niciodată utilizate.

Cumpărătorii achită integral valoarea voucherului, iar magazinele beneficiază de profituri pure atunci când aceste vouchere nu sunt folosite. Deși datele provin din SUA, situația este probabil similară și în România și alte țări, potrivit nwradu.ro.

Statisticile arată că:

55% din bugetul pentru cadouri este cheltuit pe vouchere cadou;

70% dintre vouchere sunt folosite în primele 6 luni, 80% în primul an, dar 6% rămân nefolosite;

10-19% din suma de pe cardurile cadou rămâne neutilizată;

75% din cei care plătesc cu vouchere cadou cheltuiesc mai mult decât valoarea acestora.

Avantajele pentru consumatori sunt evidente: oferirea unui voucher cadou elimină riscul de a dărui ceva nepotrivit. Voucherele la magazine mari, precum eMAG, sau la activități diverse (restaurante, masaj, karting) oferă flexibilitate destinatarului.

Totuși, principalul câștigător este comerciantul. Magazinele încasează banii într-o singură tranșă, beneficiază de profit din voucherele neutilizate sau parțial utilizate și atrag clienți noi care, adesea, cheltuiesc peste valoarea voucherului.

O lege similară cu cea din SUA, care să impună valabilitatea pe termen lung a voucherelor, ar fi binevenită și în România.

Majoritatea magazinelor mari din România oferă vouchere cadou: Fashion Days, PC Garage, eMAG, Altex, Evomag, Libris, Decathlon, IKEA și Therme. Unele magazine, precum Cărturești, nu au încă un sistem digitalizat de emitere a cardurilor cadou.

Voucherele valorice sunt disponibile și fizic în hipermarketuri pentru diverse servicii, inclusiv jocuri video, abonamente sau platforme online.

Pentru companii, gestionarea voucherelor cadou vine cu provocări contabile. Banii sunt încasați acum, dar cheltuiala aferentă se poate produce într-un an fiscal diferit, necesitând provizionare. La nivelul giganților globali, precum Amazon sau Walmart, aceste sume se ridică la miliarde de dolari.

Deși voucherele cadou sunt avantajoase pentru consumatori, beneficiul major este pentru comercianți, datorită sumele nefolosite, cheltuielilor suplimentare făcute de clienți și fidelizării acestora. O reglementare privind valabilitatea acestora ar fi un pas pozitiv pentru piața din România.

 

 

Google News
Explorează subiectul
Comentează
Articole Similare
Parteneri