PreÅŸedintele executiv al Partidului MiÅŸcarea Populară (PMP), deputatul Marius PaÅŸcan, a declarat vineri, la Târgu MureÅŸ, că noul an ÅŸcolar a început într-o "derută ÅŸi debusolare generalizate", cu majoritatea ÅŸcolilor fără autorizaÅ£ii sanitare sau de securitate la incendii ÅŸi cu manuale ÅŸcolare pline de erori.Â
Potrivit acestuia, cele mai importante manuale pentru educaÅ£ia copiilor, precum cele de limba română, matematică, biologie, geografie ÅŸi istorie abundă în greÅŸeli de conÅ£inut, ceea ce ne indică, în primul rând, "nivelul de pregătire al celor care conduc astăzi Å£ara".Â
"Atunci când un manual este produs fără licitaÅ£ie, eliminându-se din start orice concurenţă, fără specialiÅŸti ÅŸi fără un control temeinic, rezultatele evidenÅ£iază adevăratul scop ale acestei maÅŸinaÅ£iuni oneroase, adică furtul din banii publici, controlul politic al unei pieÅ£e de circa 15 milioane de euro, specialitatea 'casei' PSD-ALDE (...) 4.000 de unităţi de învăţământ nu au avize sanitare, astfel încât elevii încep anul ÅŸcolar într-o clădire fără apă curentă sau potabilă, fără grupuri sanitare, iar aproximativ 2.300 de ÅŸcoli au toalete în curte. Sarabanda problemelor majore include ÅŸi riscul crescut la cutremure, mobilierul vechi sau neadecvat actului de studiu ÅŸi chiar absenÅ£a gardurilor împrejmuitoare, menite a proteja unitatea de învăţământ de posibili intruÅŸi neaveniÅ£i", a subliniat deputatul PMP.Â
Marius PaÅŸcan a arătat că acest tablou de început de an ÅŸcolar este completat de deficitul grav de profesori titulari, chiar ÅŸi suplinitori, "deÅŸi guvernele PSD-ALDE clamează susÅ£inut dar, evident demagogic, prioritatea acordată învăţământului".Â
"La nivel naţional, ministerul Educaţiei anunţă că sunt disponibile 30.000 de posturi, care pot fi ocupate şi în regim de plată cu ora. Iată, aşadar, unde a condus 'reformismul' declamativ fără nicio noimă şi fără vreo legătură cu realitatea, vădind doar bâjbâiala unei guvernări care demonstrează o inadmisibilă incapacitate managerială. Într-un atare context, conform datelor statistice actuale, aproximativ 42% dintre elevii români în vârstă de cincisprezece ani pot fi consideraţi analfabeţi funcţional, pentru că, deşi citesc un text, în fapt nu îi înţeleg conţinutul şi, ca atare, nu-l pot utiliza ca resursă. În comparaţie cu media europeană, care este de 20%, situaţia de la noi este cât se poate de îngrijorătoare", a mai spus Paşcan.