Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

Mastercard lansează Carbon Calculator, un instrument care le oferă băncilor acces la date despre amprenta de carbon

Mastercard

În urma creșterii interesului consumatorilor pentru mediul înconjurător, Mastercard lansează Carbon Calculator, un instrument dedicat băncilor. Noua funcționalitate Mastercard le oferă băncilor acces la insight-uri și date despre amprenta de carbon, pentru a-și putea informa consumatorii.

Un studiu dedicat sustenabilității, comandat de Mastercard, dezvăluie o accentuare semnificativă a interesului consumatorilor pentru mediul înconjurător, odată cu apariția COVID-19. Peste două cincimi dintre europenii chestionați (48%) consideră că reducerea propriei amprente de carbon este mai importantă în prezent decât în perioada de dinaintea pandemiei. De altfel, mai mult de jumătate dintre europeni (52%) au devenit mai conștienți ca oricând de efectele pe care acțiunile lor le pot genera asupra mediului, Gen Z și Millennials (58%) fiind cei mai preocupați de acest subiect. Acest lucru semnalează o tendință crescătoare a cheltuielilor sustenabile și a consumului prietenos cu mediul în rândul persoanelor care doresc să-și transforme achizițiile și recompensele din cadrul programelor de loialitate, în vehicule care pot sprijini pozitiv planeta, potrivit mediafax.ro.

Citește și: Rareș Bogdan face UN PAS în spate: În coaliție situația NU e gravă, nu discutăm despre demiteri

Nevoia pentru un consum mai conștient s-a accentuat în ultimul deceniu. Cu toate acestea, evoluția rapidă a schimbărilor la nivelul atitudinilor și acțiunilor este un rezultat direct al apariției noului coronavirus. Pe măsură ce consumatorii devin mai conștienți de propriile lor acțiuni, aproape trei din cinci (58%) consideră că, odată cu declanșarea pandemiei, ar fi necesar ca organizațiile din mediul privat să adopte un comportament mai sustenabil și prietenos cu mediul, Gen-Z fiind și de această dată promotorii acestei schimbări (62%). De asemenea, europenii au declarat că și-ar dori ca reducerea deșeurilor (39%), abordarea problemei poluării cu plastic din ambalaje și produse (38%) și reducerea poluării aerului și a apei (35%), să fie în top trei priorități pentru companii și branduri, pe lângă combaterea pandemiei.

Ca parte a platformei sale globale de sustenabilitate, compania a lansat Priceless Planet Coalition în 2020. Acesta este angajamentul pe termen lung al companiei de a ajuta atât business-urile, cât și consumatorii, să contribuie la susținerea planetei, cu scopul de a planta 100 de milioane de copaci. În plus, Mastercard a dezvoltat și Mastercard Carbon Calculator, împreună cu FinTech-ul suedez Doconomy. Acest instrument este integrat în rețeaua globală Mastercard, și permite băncilor să adopte și să personalizeze soluții pentru consumatorii interesați de protejarea mediului înconjurător, care caută mai multe modalități de a fi informați cu privire la cheltuielile lor. Acesta oferă acces la insight-uri și date despre impactul carbonului, și le permite oamenilor să contribuie cu ușurință la protecția mediului înconjurător.

Carbon Calculator le permite consumatorilor să primească o monitorizare a emisiilor de carbon generate de achizițiile lor pe diferite categorii de cheltuieli. Calculele se bazează pe indicele Åland, acestea putând fi, totodată, completate cu echivalenți ușor de înțeles (precum numărul necesar de copaci pentru absorbirea aceleiași cantități de CO2), precum și cu sfaturi pentru o viață mai sustenabilă. Consumatorii au, de asemenea, opțiunea de a contribui la proiectele de regenerare a pădurilor din cadrul Priceless Planet Coalition, pentru a compensa propriile emisii de CO2 - fie prin donații, fie prin utilizarea programelor de loialitate oferite de băncile lor. Băncile pot integra cu ușurință Carbon Calculator în aplicațiile lor pentru mobil, prin intermediul noilor API-uri care sunt acum disponibile pe Mastercard Developers.

Înainte de Ziua Internațională a Pământului din 22 aprilie, Priceless Planet Coalition va derula o serie de campanii dedicate sustenabilității, pentru a contribui, astfel, la obiectivul plantării a 100 de milioane de copaci:.

Mastercard va lansa , începând cu 15 aprilie, o campanie pe TikTok și Instagram în SUA, Marea Britanie, Germania și Olanda pentru a încuraja oamenii să sărbătorească planeta plantând un copac pentru un prieten. Pentru fiecare plată efectuată cu Mastercard, compania va contribui suplimentar, cu o sumă egală cu donația oferită.

Priceless Planet Coalition își continuă expansiunea la nivel global, reunind, în prezent, peste 50 de membri. În Europa, printre cei mai recenți parteneri care s-au alăturat inițiativei se numără: ekko, GLS Bank, Paybox Bank, UKRSIBBANK BNP Paribas Group și Hellenic Bank. Alături Carbon Calculator, Mastercard oferă și alte produse și servicii prietenoase cu mediul, precum carduri realizate din materiale sustenabile pentru a reduce deșeurile de plastic. De asemenea, compania și-a luat angajamentul ca, până în 2050, să își atingă obiectivul de zero net emisii de carbon – în continuarea angajamentelor existente pentru reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră la 1.5 grade Celsius. Mastercard a emis, de asemenea, o obligațiune de sustenabilitate de 600 de milioane de dolari și a anunțat recent ajustări ale pachetelor de compensare și beneficii, pentru a contribui la accelerarea progresului în cadrul ESG: neutralizarea emisiilor de carbon, incluziunea financiară și paritatea salarială de gen.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.