Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

Măsura prin care Rusia vrea să se rupă și mai mult de Occident: revoluționează total o parte din sistemul economic actual

Pinterest
steag rusia

Rusia pregătește o măsură care schimbă radical sistemul actuaș de publicitate, cu efect direct către sectorul economic din țară.

Senatorii ruși Olga Kovitidi și Serghei Țevkov au înaintat Dumei de Stat din Rusia (Parlamentul) un proiect de lege care interzice utilizarea alfabetelor non-chiriloce în publicitate.

În același timp, această măsură nu se va referi la indicarea numelor de marcă și a mărcilor comerciale care au trecut de înregistrarea de stat, transmite TASS.

Conform legii "Cu privire la limba de stat în Federația Rusă", limba de stat a Federației Ruse este supusă utilizării obligatorii în publicitate, reamintesc autorii documentului.

"În prezent, mediul publicitar rusesc este dominat de elemente de limbă străină. Adesea, numele rusesc este transmis complet în latină, există exemple de cuvinte în care o parte din literele alfabetului chirilic este înlocuită cu litere ale alfabetului latin. În același timp, aspectul grafic și fonetic al cuvântului rusesc este distorsionat", se arată în nota explicativă.

"Scrierea chirilică stă la baza codului nostru cultural, ceea ce face posibilă păstrarea identității în contextul promovării active a culturii de masă mondiale. Protecția alfabetului chirilic este importantă pentru păstrarea integrității statului rus. Recunoașterea vizuală a semnelor alfabetului chirilic obișnuit joacă un rol unificator în societate", cred autorii proiectului de lege.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.