DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play Windows Phone Store
CELE MAI NOI ȘTIRI ȘI ALERTE BREAKING NEWS: ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Media americane nu l-au menajat pe Trump: L-au făcut 'mincinos'

www.rawstory.com
Donald Trump

Media americane, cu cinci săptămâni înainte de alegerile prezidenţiale, nu l-au mai menajat pe Donald Trump, supunând declaraţiile şi afacerile candidatului republican pentru Casa Albă unei analize mult mai minuţioase, până într-atât încât l-au făcut şi ''mincinos'', scrie sâmbătă într-un comentariu AFP.

De obicei foarte ponderat, cotidianul New York Times a denunţat recent ''minciunile'' miliardarului pentru că a vrut s-o facă responsabilă pe candidata democrată Hillary Clinton de teoria complotului privind originile preşedintelui Barack Obama.

Influentul cotidian şi-a manifestat sprijinul faţă de dna Clinton pe 24 septembrie, publicând două zile mai târziu un editorial aspru la adresa lui Donald Trump, un candidat care cultivă ''intoleranţa, fanfaronada şi falsele promisiuni''.

Citește și: Presa din SUA, FORȚATĂ de politica lui Trump să facă un gest în PREMIERĂ

După mai bine de un an de campanie agitată, acuzaţiile lui Donald Trump împotriva lui Hillary Clinton şi a lui Barack Obama au determinat în cele din urmă CNN să rupă cu linia sa editorială ce promova o neutralitate aparentă: canalul de televiziune a calificat afirmaţiile drept '''false'' pe banda roşie din partea de jos a ecranului.

Luni de zile, miliardarul s-a bucurat de o mediatizare aparent nelimitată în mass-media, dar tendinţa pare acum să se inverseze.

''Media şi-au dat seama treptat că această campanie nu poate fi mediatizată ca o campanie prezidenţială normală'', este de părere Dan Kennedy, profesor de jurnalism la Northeastern University. ''Trump a repetat informaţii false atât de des, încât ele devin minciuni. El propagă minciuni deliberat. Noi n-am văzut aceasta niciodată înainte la un candidat prezidenţial'', a adăugat Kennedy.

La rândul său, Trump a denunţat ''media dezgustătoare şi corupte'', atacându-i personal pe unii jurnalişti şi insultându-i uneori pe reporterii care transmiteau despre mitingurile sale în faţa unui public inflamat.

''Nu este desigur prima dată când unii candidaţi critică media, dar nici unul nu i-a atacat atât de dur ca Donald Trump, care a făcut din aceasta o parte esenţială a mesajului său'', afirmă Allan Lichtman, specialist pe probleme politice de la American University din Washington.

Credibilitatea magnatului imobiliar în rândul media a atins un nivel atât de scăzut încât chiar şi cele circa zece mijloace de informare în masă tradiţional conservatoare fie au făcut apel de a nu se vota cu Trump, ''inapt'', în opinia lor, de a-şi sluji ţara, fie şi-au declarat în mod tranşant sprijinul faţă de Hillary Clinton.

Publicaţiile Dallas Morning News şi Arizona Republic au luat iniţiativa istorică de a susţine un candidat democrat.

USA Today, după ce în cei 34 de ani de existenţă a sa nu a luat partea nici unui candidat, a făcut apel vineri la cititorii săi ''să reziste cântecului de sirenă al unui demagog periculos'' şi să-l respingă pe Donald Trump. Dar, cotidianul nu şi-a exprimat sprijinul faţă de democrata Hillary Clinton, deoarece comitetul său editorial nu a ajuns la un consens.

Profund republican, Chicago Tribune a decis să se ralieze candidatului libertarian Gary Johnson - al treilea în sondaje, cu 8 % din intenţiile de vot -, estimând că Donald Trump ''nu este capabil'' să conducă ţara.

Ca de obicei, miliardarul a ales Twitter-ul pentru a reacţiona după editorialul din USA Today: ''Oamenii sunt într-adevăr inteligenţi dacă-şi anulează abonamentele la ziarele Dallas (Morning News) şi Arizona (Republic) şi acum USA Today îşi va pierde cititorii !''.

Într-un peisaj mediatic fragmentat, Donald Trump a găsit pe Twitter o cameră de rezonanţă ideală pentru a se adresa direct potenţialilor săi alegători. El se sprijină, de asemenea, pe site-uri ultraconservatoare, remarcă Angelo Carusone, unul dintre responsabilii unui site progresist de analiză a media.

Partizanii miliardarului au reuşit să ducă hashtag-ul #TrumpWins până în vârful celor mai dezbătute subiecte pe Twitter după dezbaterea de lunea trecută dintre Trump şi Clinton, candidata democrată fiind dată totuşi câştigătoare de către unele sondaje.

''Ceea ce fac media acum este bine, dar este prea puţin şi prea târziu'', estimează Angelo Carusone.''Ele i-au oferit (lui Trump) mai mult de un an de mediatizare fără o analiză critică, ceea ce i-a permis să câştige uşor alegerile primare republicane'', a adăugat Carusone, potrivit Agerpres.

Această ''reţetă'' nu-i va fi totuşi suficientă lui Trump ca să câştige o cursă prezidenţială strânsă, este de părere Allan Lichtman. El (Trump) trebuie să meargă dincolo de susţinătorii săi de bază pentru a câştiga. Şi aceasta nu se poate face cu ajutorul media alternative'', conchide Lichtman.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.