Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

Medicul Radu Țincu îi contrazice pe Iohannis, Gheorghiță și Arafat: 'Nu e un succes că s-au imunizat cei care oricum voiau'

smartradio.ro
vaccin doctor jenssen covid J&J

Radu Ţincu, medic de Terapie Intensivă-Toxicologie la Spitalul Floreasca din București, a spus la Digi24, despre campania de vaccinare, că nu poate fi asumat ca un succes faptul că s-au imunizat cei care oricum voiau să o facă. Campania de vaccinare a fost prezentată ca fiind un succes de către Klaus Iohannis, Valeriu Gheorghiță, Raed Arafat, Andrei Baciu, Florin Cîțu, printre alții.

  • „În prima etapă nici nu știu dacă era nevoie de o campanie atât de intensă de informare, era un procent de populație care în mod natural s-ar fi vaccinat. Cred că tocmai acum când au rămas cei împotriva vaccinării și cei indeciși era nevoie de o campanie de informare care să înlăture aceste temeri. În prima etapă a fost o campanie care a mers foarte bine, nu pentru că ținea de gestionarea campaniei, ci pentru că era dorința de vaccinare. Dacă ne uităm cum a fost organizată, cu centrele de vaccinare, cu modalitatea ușoară e vaccinare, lucrurile au mers bine. Dar nu a mers bine campania de informare, nu s-a reușit să se aducă la vaccinare persoanele indecise, aici era marea artă a campaniei.
  • Cea mai mare parte a campaniei s-a bazat pe informații emoționale, dar mulți oameni nu aveau probleme emoționale de rezolvat, ci anumite nelămuriri informale. Așadar, campania trebuia să cuprindă informații științifice, dincolo de beneficiile de zi de zi. Apoi, campania trebuia să fie transferată la autoritățile locale, care să își coopteze cetățenii. Era clar că primarul dintr-o comună, împreună cu medicul, vor avea un impact mai mare la oameni decât premierul sau orice medic de la București. Era nevoie de apropierea dintre autoritățile locale și cetățeni. Apoi, s-a folosit un mesaj trunchiat, care nu a fost adaptat. Mesajul central este general. Nu toți 20 milioane de oameni îl percep la fel, de aia transferul la autoritățile locale ar fi permis individualizarea mesajului în funcție de particularitățile zonei. Dacă nu reușește să aducă la vaccinare persoanele indecise și dacă nu atingem pragul de 10 milioane de persoane vaccinate în toamnă, campanie e un eșec. Nu putem să ne asumăm cei care am comunicat că i-am convins pe cei care erau deja la coadă să se vaccineze. Campania ar fi trebuit să îi aducă pe cei indeciși la vaccinare.
  • Nu am văzut campanie de informare pentru grupa de adolescenți, am aflat că s-a aprobat vaccinarea, dar nu a fost nicio campanie. Este clar că dacă ai rezistență la vaccinarea adulților, reținerea era și mai mare pentru copii”, a spus medicul Radu Țincu, în emisiunea 'În fața ta' de la Digi24.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.