MEN precizează că în baremul de la română este precizat încă de la început că se punctează oricare alte formulări/modalități de rezolvare corectă a cerințelor, baremul permițând corectorilor să puncteze elevii pentru orice descriere corectă, în temă, a subiectelor tratate.
"Ca o mențiune specială, subliniem că în barem este precizat încă de la început: 'Se punctează oricare alte formulări/modalități de rezolvare corectă a cerințelor' Cu alte cuvinte, baremul a permis corectorilor să puncteze elevii pentru orice descriere corectă, în temă, a subiectelor tratate", a arătat MEN.
Reprezentanții ministerului Educației precizează că subiectele au avut un nivel de abordare mediu, așa cum a demonstrat-o procentul ridicat de elevi care au obținut medii peste 5 (73,1%).
"În plus, pe lângă pregătirea constantă de la clasă, susținută de cadrele didactice, MEN a oferit elevilor modele de subiecte similare cu acelea pe care le-au avut de rezolvat, încă de la sfârșitul lunii octombrie 2013, când au fost publicate pe site-ul subiecte2014.edu.ro. Prin simulările naționale, la care au participat toți elevii de clasa a VIII-a, MEN a avut ca obiectiv familiarizarea acestora cu situația de examen", a precizat MEN.
Reprezentantul Federației Naționale a Asociațiilor de Părinți din Învățământul Preuniversitar, Mihaela Gună, a declarat luni că subiectele de la literatura română au fost "pe lângă programă".
"Am date că s-a corectat diferit. În unele zone s-a refăcut baremul, în alte zone nu și nu au fost luate în considerare toate răspunsurile posibile și corecte. Evaluatorii nu au avut posibilitatea să depășească ce era dat în barem. Cred că sunt mulți copii defavorizați din acest punct de vedere. Baremul ar fi trebuit făcut de un profesor care predă la clasă astfel încât să știe care ar putea fi cunoștințele pe care le putem cere unui absolvent de clasa a VIII-a", a spus Gună.
Ea a afirmat că marți reprezentanții FNAP-ÎP se vor întâlni cu ministrul Educației, Remus Pricopie, pentru a discuta despre acest subiect.
Agerpres