Ministrul Educației îi urechează pe profesori: Sunt vinovați pentru analfabetismul funcțional al elevilor

Autor: Andreea Năstase

Publicat: 12-11-2025 23:35

Article thumbnail

Sursă foto: Lucian Alecu / Shutterstock Editorial / Profimedia

Ministrul Educației și Cercetării, Daniel David, atrage atenția că principalul vinovat pentru nivelul ridicat de analfabetism funcțional în rândul elevilor din România este lipsa de pregătire a cadrelor didactice.

Întrebat cât de mare este responsabilitatea profesorilor în existența analfabetismului funcțional, ministrul a confirmat că aceștia sunt principalii vinovați, scrie Mediafax.

"N-ai pe cine să pui responsabilitatea decât pe cadrele didactice"

„Nu vă supărați, nu vreau să spun 100%, dar cea mai mare parte. Până la urmă, copiii vin cu un nivel de inteligență și un nivel de creativitate normale, ca să spun așa. Este treaba profesorilor ca, pornind pe o normalitate, copiilor să le transferi acele competențe. N-ai pe cine să pui responsabilitatea decât pe cadrele didactice. Și asta e valabil și în preuniversitar și nu vreau să-i scutesc și pe cei din învățământul superior, când dăm greș și noi avem un abandon școlar destul de mare și este tot, ca să spun așa, un rol important pe care îl are universitatea și profesorii.”, a spus Ministrul Educației.

Daniel David a explicat că, atunci când elevii ajung până în clasa a VIII-a fără competențe de bază, vina nu poate fi plasată în altă parte decât asupra cadrelor didactice.

"Dacă elevul apare în zonă de analfabetism funcțional, fiind la școală.. păi nu vă supărați, cine este de vină?"

„Dacă-l ai pe copil în școală și tu l-ai primit în clasa a V-a și ai lucrat cu el până în clasa a VIII-a, și în clasa a VIII-a la testele PISA sau la TIMSS el apare în zonă de analfabetism funcțional, fiind la școală.. păi nu vă supărați, cine este de vină?”, a spus David.

Declarațiile ministrului vin după ce România s-a clasat pe penultimul loc din Uniunea Europeană și între pozițiile 45 și 48 la nivel global, în cadrul testelor PISA 2022.

Măsuri insuficiente pentru combaterea analfabetismului funcțional

O analiză Eurydice publicată în 2025 indică faptul că România se află printre statele din Uniune care au implementat cele mai puține măsuri consistente pentru combaterea analfabetismului funcțional.

Google News
Comentează
Articole Similare
Parteneri