Necesarul de investiţii în dezvoltarea infrastructurii naţionale de transport pentru următorii 10 ani este de 80 de miliarde de euro, a afirmat, vineri, ministrul interimar al Transporturilor, Dan Vîlceanu, într-o conferinţă de profil, potrivit Agerpres.
UE, prin Pactul Verde, urmăreşte reducerea cu 90% a emisiilor de gaze cu efect de seră din transporturi până în 2050. Pentru a atinge acest obiectiv ambiţios, toate statele europene, inclusiv România, trebuie să-şi aducă contribuţia, a spus el.
"Pentru România, aceste obiective vin peste un set de probleme istorice, legate de conectivitatea transfrontalieră şi regională scăzută, infrastructura depăşită, gestionarea urbană şi flota de vehicule uzate. Eforturile României, în special după aderarea la UE, în 2007, s-au concentrat pe rezolvarea acestor probleme", a arătat oficialul.
El a subliniat că aceste eforturi nu sunt ieftine.
"Ministerul Transporturilor se află în etapa finală de finalizare a Planului pentru investiţii pentru dezvoltarea infrastructurii naţionale de transport pentru următorul deceniu. Conform acestuia, finanţarea necesară pentru dezvoltarea infrastructurii, pentru toate modurile de transport în următorii 10 ani, inclusiv măsuri de tranzit la transportul cu emisii reduse, se ridică la aproximativ 80 de miliarde de euro. Dintre acestea, peste 60% din cheltuieli sunt necesare pentru investiţii în reţeaua TENT-E centrală", a arătat Vîlceanu.
Potrivit ministrului, pentru succesul acestui proiect trebuie utilizate cu maximă eficienţă fondurile din diferite programe.
Prezentă la acelaşi eveniment, Adina Vălean, comisarul european pentru Transporturi, a arătat că planul de redresare al României este impresionant şi confirmă planurile României de a dezvolta sectorul transporturilor, în special cel de cale ferată.
"Planul alocă 3,8 miliarde de euro către infrastructura de cale ferată plus 400 milioane către material rulant verde. Cifrele pot ajunge la 5 miliarde până în 2026, ceea ce este o sumă fără precedent", a arătat Vălean.
În continuare trebuie să găsim noi modalităţi de finanţare pentru acest domeniu, să combinăm granturile europene cu instrumentele de împrumut şi creditare, consideră comisarul european.
Ministrul interimar al Transporturilor dă vestea dureroasă pentru guvern: Este nevoie de 80 de miliarde de euro
Explorează subiectul
Articole Similare

200
'Soarta națiunilor și căderea regatelor': Cauzele aurorei boreale dezvăluite de istorie
200

657
După tragedia de la clinica stomatologică, președinta Asociației Naționale de Stomatologie Pediatrică aduce clarificări legate de anestezia la copii și controalele stomatologice
657

1.607
Ce zodii vor da lovitura în decembrie: Schimbări profunde și remarcabile la final de an
1.607

1.903
VIDEO Fenomenul AMOC, pericolul nevăzut care pândește toată Europa: O țară ar putea rămâne efectiv blocată de ghețari
1.903

1.948
Trump e pregătit să susțină legea republicanilor: Sancțiuni severe pentru țările care fac afaceri cu Rusia / Statul care riscă să fie adăugat pe listă
1.948

1.806
Gheorghe Dincă, atacat în penitenciar de un deținut periculos. „M-au mai amenințat printre gratii”
1.806

4.786
Jocul din Estul Europei care îi arată lui Donald Trump realitatea nefardată: România și Bulgaria au reacționat total diferit
4.786

3.100
Donald Trump se întâlnește cu marele rival, noul star în ascensiune al politicii americane: În campanie l-a numit comunist și l-a amenințat cu deportarea
3.100

3.257
Ies la lumină grave erori în ancheta crimei din Teleorman: Polițiști și procurorul de caz, luați în vizor
3.257

2.739
Rușii au atacat puternic la granița României: A fost emis mesaj RO-Alert pentru locuitorii din zonă
2.739

4.581
Dispar stick-urile USB sau cardurile de memorie: Prind avânt noile tehnologii care ne transportă într-o altă etapă a tehnologiei
4.581

7.497
În Parlament se 'coace' o lovitură de proporții pentru judecătorii Curții Constituționale
7.497

1.559
SUA intră tare în ”cartelul condus de Maduro”: Cartel de los Soles va fi clasificat ca grup terorist
1.559


















Comentează