Necesarul de investiţii în dezvoltarea infrastructurii naţionale de transport pentru următorii 10 ani este de 80 de miliarde de euro, a afirmat, vineri, ministrul interimar al Transporturilor, Dan Vîlceanu, într-o conferinţă de profil, potrivit Agerpres.
UE, prin Pactul Verde, urmăreşte reducerea cu 90% a emisiilor de gaze cu efect de seră din transporturi până în 2050. Pentru a atinge acest obiectiv ambiţios, toate statele europene, inclusiv România, trebuie să-şi aducă contribuţia, a spus el.
"Pentru România, aceste obiective vin peste un set de probleme istorice, legate de conectivitatea transfrontalieră şi regională scăzută, infrastructura depăşită, gestionarea urbană şi flota de vehicule uzate. Eforturile României, în special după aderarea la UE, în 2007, s-au concentrat pe rezolvarea acestor probleme", a arătat oficialul.
El a subliniat că aceste eforturi nu sunt ieftine.
"Ministerul Transporturilor se află în etapa finală de finalizare a Planului pentru investiţii pentru dezvoltarea infrastructurii naţionale de transport pentru următorul deceniu. Conform acestuia, finanţarea necesară pentru dezvoltarea infrastructurii, pentru toate modurile de transport în următorii 10 ani, inclusiv măsuri de tranzit la transportul cu emisii reduse, se ridică la aproximativ 80 de miliarde de euro. Dintre acestea, peste 60% din cheltuieli sunt necesare pentru investiţii în reţeaua TENT-E centrală", a arătat Vîlceanu.
Potrivit ministrului, pentru succesul acestui proiect trebuie utilizate cu maximă eficienţă fondurile din diferite programe.
Prezentă la acelaşi eveniment, Adina Vălean, comisarul european pentru Transporturi, a arătat că planul de redresare al României este impresionant şi confirmă planurile României de a dezvolta sectorul transporturilor, în special cel de cale ferată.
"Planul alocă 3,8 miliarde de euro către infrastructura de cale ferată plus 400 milioane către material rulant verde. Cifrele pot ajunge la 5 miliarde până în 2026, ceea ce este o sumă fără precedent", a arătat Vălean.
În continuare trebuie să găsim noi modalităţi de finanţare pentru acest domeniu, să combinăm granturile europene cu instrumentele de împrumut şi creditare, consideră comisarul european.
Ministrul interimar al Transporturilor dă vestea dureroasă pentru guvern: Este nevoie de 80 de miliarde de euro
Explorează subiectul
Articole Similare

401
UDMR lansează ideea unui compromis pe reforma administrației cu concedieri, dar mai puține. Ministrul Cseke avertizează: Nu putem risca destrămarea coaliție
401

789
Șeful Consiliului Fiscal îl contrazice direct pe Ilie Bolojan: Nu se va încadra în ținta de deficit negociată la Bruxelles
789

2.245
Caz școală pentru coaliție - Pesedistul Alfred Simonis a disponibilizat 500 de oameni înainte să îi ceară Bolojan
2.245

1.360
Un fost acționar Dinamo deschide o fabrică ce va da lovitura în UE: Va produce pungi speciale
1.360

2.684
Tatăl lui David Popovici răspunde acuzațiilor grave care i se aduc: 'Nu am făcut nimic ilegal'
2.684

1.904
Polițiștii au descins la Gala RXF: Luptătorul Yamato Zaharia a fost tras 'pe dreapta'
1.904

4.137
SURSE Un nou eșec la negocierile din coaliție: Problema administrației locale este în aer
4.137

1.534
USR vrea să-l ungă primar pe Drulă cu orice preț! 'Rupem sau nu rupem Coaliția'
1.534

2.196
Surpriză pe piața media - O televiziune religioasă din SUA intră în România. Audiență în 180 de țări
2.196

2.687
Ilie Bolojan a băgat experții din ministere în ședință: Se face lista cu proiecte SAFE
2.687

2.738
ALERTĂ! Hidrologii au emis Cod Portocaliu și Galben de inundații în peste 20 de județe / Harta zonelor afectate
2.738

5.816
De față cu Nicușor Dan și alți lideri europeni, premierul danez a bătut cu 'pumnul în masă' Trebuie un 'răspuns foarte puternic' la 'războiul hibrid' al Rusiei
5.816

2.301
Dana Budeanu, reacție dură după ce șapte copii au murit: 'De ce nu faceți plângeri? Nu există așa ceva!'
2.301
Comentează