DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play Windows Phone Store
CELE MAI NOI ȘTIRI ȘI ALERTE BREAKING NEWS: ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Mişcarea de protecţie a consumatorilor va promova pentru 2022 în cadrul Zilei mondiale a Consumatorilor 'Servicii financiare digitalizate de încredere'

diaspora.ro
cumparaturi

Mişcarea de Protecţia Consumatorilor a stabilit ca tema Zilei Mondiale a Drepturilor Consumatorilor pentru anul 2022 să fie "Servicii financiare digitalizate de încredere", potrivit unui comunicat al InfoCons, remis joi AGERPRES.

Conform sursei citate, în fiecare an, pe 15 martie se sărbătoreşte Ziua Mondială a Drepturilor Consumatorilor.

Reprezentanţii Infocons susţin că Mişcarea de protecţie a consumatorilor va evidenţia provocările din perspectiva finanţelor prin mecanisme digitalizate, pe care consumatorii le întâmpină.

"Tema Zilei Mondiale a Drepturilor Consumatorilor, denumită 'Servicii financiare digitalizate de încredere' (Fair Digital Finance), este reprezentată de accesul la servicii financiare sigure şi corecte pentru toţi consumatorii. Însă, în era digitalizării, acest acces pare să fie mai dificil de atins", se menţionează în comunicat.

Potrivit Infocons, finanţele digitalizate, dar şi tehnologia financiară au generat schimbări semnificative la nivel global. Astfel, persoanele care folosesc servicii bancare digitale vor depăşi 3,6 miliarde până în anul 2024.

Pe de altă parte, ponderea persoanelor care au conturi şi care efectuează plăţi online a crescut de la 57% în anul 2014, la 70% în 2017. Aproximativ 39% dintre companii prioritizează adoptarea finanţelor prin mecanisme digitale din dorinţa de a se încadra în peisajul financiar inovator.

"În contextul pandemic, sistemele financiare şi produsele bazate pe tehnologii oferă noi oportunităţi consumatorilor. Tehnologiile digitalizate facilitează plăţile, împrumuturile, asigurările şi gestionarea averii peste tot în lume", se mai spune în comunicat.

Potrivit sursei citate, finanţele prin mecanisme digitale au îmbunătăţit vieţile consumatorilor în câteva moduri importante. Astfel, serviciile bazate pe tehnologii pot oferi consumatorilor oferte personalizate şi platformele de plată centrate pe consumatori le permit acestora să realizeze tranzacţii în siguranţă, fără costuri sau taxe ascunse.

De asemenea, de menţionat sunt aplicaţiile bancare axate pe consumatori, care îi avertizează cu privire la potenţialele fraude sau escrocherii, dar şi serviciile financiare digitalizate care oferă încredere consumatorilor aflaţi în zone defavorizate ori nu au posibilitatea de a avea acces pentru prima dată la un cont bancar, conferindu-le independenţă financiară.

"Acţiunea dedicată consumatorilor se celebrează în fiecare an, pe data de 15 martie, şi este recunoscută drept Ziua Mondială a Drepturilor Consumatorilor. În fiecare an, prin această zi, se urmăreşte creşterea conştientizării, la nivel global, cu privire la drepturile şi nevoile consumatorilor", se precizează în comunicat.

Ziua Mondială a Drepturilor Consumatorilor, recunoscută la nivel mondial, a fost lansată, pentru prima dată, în anul 1983, fiind coordonată de Consumers International. Ideea pe care este fundamentată Ziua Mondială a Drepturilor Consumatorilor se referă la promovarea, pe de o parte şi conştientizare, pe de altă parte, a drepturilor consumatorilor. Conform sursei citate, Ziua Mondială a Drepturilor Consumatorilor este momentul în care provocările întâmpinate de consumatori sunt aduse în lumină, iar această zi este, totodată, şansa de a promova pe întregul mapamond protejarea şi respectarea nevoilor consumatorilor.

Ziua Mondială a Drepturilor Consumatorilor din anul 2022 reprezintă oportunitatea de a arăta puterea colectivă a consumatorilor în vederea combaterii provocărilor globale pentru o piaţă echitabilă, mai sigură şi mai durabilă.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.