Grupul alimentar american Mondelez, prezent şi pe piaţa din România, utilizează un nou instrument de tip Inteligenţa Artificială generativă pentru a reduce, cu 30% până la 50%, costurile cu producerea de conţinut de marketing, a declarat vineri pentru Reuters un director de la vârful companiei.
Producătorul biscuiţilor Oreo a început să dezvolte acest instrument anul trecut, împreună cu firma de IT Accenture, şi estimează că va fi capabil să realizeze scurte reclame TV care să fie gata de difuzare încă din sezonul de sărbători de anul viitor şi, eventual, pentru Super Bowl-ul din 2027, a declarat Jon Halvorson, vicepreşedinte global pentru experienţa consumatorilor la Mondelez.
Grupul american a investit peste 40 de milioane de dolari în acest instrument, a spus Halvorson, adăugând că economiile ar putea creşte dacă instrumentul va fi capabil să realizeze videoclipuri mai complicate.
Confruntat cu tarifele vamale suplimentare şi diminuarea bugetelor cumpărătorilor, Mondelez, la fel ca alte companii care produc bunuri de consum, doreşte să adopte inteligenţa artificială pentru a reduce fondurile plătite agenţiilor de publicitate şi pentru a accelera timpul necesar dezvoltării şi vânzării de produse noi.
Rivali precum Kraft Heinz şi Coca-Cola au încercat, de asemenea, inteligenţa artificială pentru reclamele lor. În 2024, Coca-Cola a difuzat reclame create prin inteligenţă artificială de sărbători, deşi oamenii creaţi pe calculator care figurau în acele reclame au fost ironizaţi de unii consumatori pentru lipsa emoţiilor reale.
Mondelez a precizat că, pentru moment, nu va include asemănări umane în conţinutul creat cu ajutorul inteligenţei artificiale.
Compania foloseşte conţinut generat de noul instrument pe reţelele de socializare pentru fursecurile Chips Ahoy în SUA şi ciocolata Milka în Germania. Un videoclip Milka de opt secunde arată valuri de ciocolată care se ondulează peste o napolitană, împreună cu diferite fundaluri, în funcţie de consumatorul pe care Mondelez îl vizează.
Producţia de animaţii costă sume "de ordinul sutelor de mii. Acest tip de configurare are costuri mult mai mici", a spus Halvorson.
În SUA, Oreo va folosi instrumentul pentru paginile cu produse de pe Amazon şi Walmart în noiembrie. Mondelez intenţionează să utilizeze instrumentul în lunile următoare pentru ciocolata Lacta şi Oreo în Brazilia şi Cadbury în Marea Britanie, a mai spus Halvorson.
Vicepreşedintele Mondelez, Tina Vaswani, a declarat că oamenii vor verifica întotdeauna ce produce instrumentul AI pentru a evita orice incidente. Mondelez are reguli care interzic evidenţierea obiceiurilor alimentare nesănătoase, vapatul, consumul excesiv, limbajul manipulator emoţional şi utilizarea stereotipurilor jignitoare, se arată într-un document intern.
Pe piaţa locală, Mondelez Romania, fosta Kraft Foods, este o companie de produse alimentare care deţine mărci precum Milka, Jacobs sau Oreo.































Comentează