Motivul uluitor pentru care fructele sunt așezate în partea din față a spermarketurilor. 'Perspectiva psihologică și de marketing este absolut incredibilă'

Autor: Alice Draghici

Publicat: 11-03-2024

Actualizat: 11-03-2024

Article thumbnail

Sursă foto: stiripesurse.ro

Designerii ingenioși stau în spatele aranjării produselor în supermarketuri, încurajându-te subtil să parcurgi fiecare culoar și să îți umpli căruciorul fără să îți dai seama.

"Strategia care intră în designul magazinului de alimente, din perspectiva psihologică și de marketing, este absolut incredibilă", a explicat pentru nypost.com Reeves Connelly, care a studiat designul arhitectural la Institutul Pratt.

Potrivit lui Reeves, există un motiv specific pentru care fructele și legumele sunt adesea plasate în partea din față a magazinului.

Te vei simți mai puțin vinovat atunci când vei lua alimente nesănătoase mai târziu

"Supermarketurile plasează secțiunea de produse în apropierea intrării, astfel încât să iei fructe și legume mai întâi și, în speranța că vei simți mai puțină vinovăție atunci când vei lua alimente nesănătoase mai târziu.

"Ouăle și laptele sunt întotdeauna plasate în spate. Laptele și ouăle, produsele de bază folosite în gospodării și care se termină cel mai frecvent, sunt rar plasate în partea din față a unui supermarket.

Produsele esențiale sunt intenționat plasate în partea din spate

"Poate ai observat și că produse esențiale precum laptele și ouăle sunt intenționat plasate în partea din spate a magazinului, astfel încât să fii nevoit să parcurgi alte culoare pentru a ajunge la ele.

Și se asigură că umplu capetele culoarelor cu multe opțiuni nesănătoase, cum ar fi gustările și băuturile carbogazoase, pentru a se asigura că dai peste ele pe drumul tău spre produsele esențiale.

Designerii nu vizează doar dorințele adulților. Ei doresc, de asemenea, să se asigure că și copiii vor dori mai mult - un alt motiv pentru a face cumpărături singur.

O altă modalitate prin care își determină clienții să cheltuiască mai mulți bani este aranjarea rafturilor cu cereale astfel încât cele bogate în zahăr să fie la nivelul ochilor copiilor, iar aceștia să fie mai predispuși să ia o cutie, în timp ce opțiunile mai sănătoase sunt plasate în partea de sus," a explicat Reeves.

Este un labirint cu un scop

Există și un motiv pentru care adesea te simți pierdut în supermarketul tău local. În mod surprinzător, ei schimbă locurile lucrurilor.

"Ei sunt foarte conștienți că aceste tactici devin mai puțin eficiente după ce vizitezi magazinul de câteva ori și îți faci o idee mai bună despre unde se află totul, așa că vor muta în mod regulat produsele pe diferite culoare pentru a te dezorienta”, a mai spus Reeves.

 

Google News
Comentează
Articole Similare
Parteneri