Grupul german Kaufland, liderul pieţei de comerţ alimentar din România, are un buget de investiţii de 300 milioane de euro pentru piaţa din România în 2020, scrie miercuri Ziarul Financiar.
Suma este cea mai mare de până acum, cu 50% peste nivelul din 2018 şi triplă faţă de alţi ani. Banii merg către achiziţia de terenuri, tehnologii noi şi expansiune. Mai precis, compania are planificate 10 magazine noi în 2020, dar şi modernizarea unora dintre cele 127 deja existente şi achiziţia de terenuri pentru dezvoltarea ulterioară.
„Strategia pentru anul 2020 este susţinută printr-un buget de investiţii de 300 milioane de euro, ce va fi direcţionat cu precădere spre achiziţia de terenuri, modernizarea magazinelor existente, tehnologii noi, expansiune şi construcţie“, spun oficialii companiei.
Potrivit ZF, Kaufland investește în principal din fonduri proprii şi împrumuturi de la compania-mamă și mai puţin din credite bancare. În ceea ce priveşte bugetul pentru 2020, oficialii de la Kaufland nu au precizat din ce surse provin banii.
Până acum, dintre cele 127 de magazine doar două sunt în chirie - unul într-un mall şi un altul într-un ansamblu comercial -, restul fiind amplasate pe terenuri proprii şi construite de la zero.
Kaufland va continua de altfel în 2020 să achiziționeze terenuri. Compania are deja câteva zeci pregătite pentru dezvoltarea din următorii ani.
„În plan avem aproximativ 10 magazine (nou deschise - n.red.) pentru anul financiar martie 2020 - februarie 2021“, mai arată oficialii companiei.
Anul trecut au fost inaugurate şapte hipermarketuri, iar în 2018 doar patru.