DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play Windows Phone Store
CELE MAI NOI ȘTIRI ȘI ALERTE BREAKING NEWS: ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

NASA a publicat o fotografie panoramică a planetei Marte/ FOTO

NASA
Roverul Perseverance marte

NASA a publicat miercuri o fotografie panoramică spectaculoasă a zonei de pe planeta Marte unde a aterizat roverul Perseverance săptămâna trecută, informează AFP.

Citește și: Scandal între Diana Șoșoacă și Grigore Cartianu, în direct la TV: Șoșoacă a plecat din emisiune/VIDEO

În fotografia reconstituită din mai multe imagini realizate de vehicul se vede creasta craterului Jezero, despre care oamenii de ştiinţă spun că a conţinut un lac adânc în care curgea un râu în urmă cu aproximativ 3.5 miliarde de ani.

content-image

Roverul a făcut 142 de fotografii la 360 de grade cu camere foto de înaltă definiţie.

"Ne-am instalat într-un loc foarte bun, de unde se pot vedea caracteristici foarte asemănătoare cu cele identificate de Spirit, Opportunity şi Curiosity (trei rovere care au precedat Perseverance pe Marte) în zona lor de asolizare", a declarat încântat Jim Bell de la Universitatea din Arizona.

Scopul declarat al agenţiei spaţiale americane este acela de a găsi urme străvechi de viaţă pe Planeta Roşie, urmând să colecteze timp de cel puţin doi ani până la treizeci de probe de rocă.

Camerele foto ale roverului Perseverance vor ajuta oamenii de ştiinţă să stabilească istoria geologică şi condiţiile atmosferice ale craterului şi să identifice rocile şi sedimentele care vor fi colectate şi care vor fi transportate pe Pământ într-o viitoare misiune, programată pentru anii 2030.

NASA a difuzat luni două materiale excepţionale surprinse de rover, un videoclip spectaculos al asolizării înregistrat din toate unghiurile, precum şi sunetul unei rafale de vânt, primul sunet înregistrat pe Marte de un microfon.