Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

NASA pregătește ceva tare: ce avioane am putea vedea curând pe cursele comerciale de pasageri

nasa
martin x-59

NASA explorează posibilitatea reluării dezvoltării transportului aerian supersonic pentru pasageri. Agenția analizează fezabilitatea proiectării aeronavelor comerciale capabile să atingă o viteză de patru ori mai mare decât sunetul. Aceste avioane, în faza teoretică în prezent, ar putea zbura la Mach 4, adică de două ori mai rapid decât celebrul Concorde, informează jalopnik.com.

Cea mai recentă rundă de interes pentru călătoriile aeriene supersonice de pasageri vine la 20 de ani de la ultimul zbor comercial al Concorde, în toamna anului 2003.

Chiar dacă a fost o minune tehnică, avionul supersonic nu a reușit să revoluționeze transportul aerian. Acest lucru s-a întâmplat, în parte, din cauza costurilor uriașe de dezvoltare, construcție și pilotare. Nici interzicerea zborurilor supersonice deasupra solului de către SUA și alte țări nu a ajutat, deoarece a limitat drastic rutele pe care putea zbura astfel de aeronave.

NASA crede că lucrurile ar merge mai bine de data aceasta

Se pare că NASA crede că lucrurile ar merge mai bine de data aceasta. Studii recente au identificat aproximativ 50 de posibile rute pentru pasageri pentru avioanele cu reacție care se pot deplasa între Mach 2 și Mach 4 (aproximativ 1.535 mph și 3.045 mph), potrivit unei postări pe blogul oficial al agenției. Concorde a fost limitat la o viteză maximă de Mach 2, în timp ce avioanele de pasageri de astăzi zboară la aproximativ 600 mph. Zborul supersonic pe uscat este încă în mare parte prohibitiv, astfel că rutele sunt toate peste Pacific și Atlanticul de Nord.

NASA, care lucrează în prezent la un avion cu reacție experimental împreună cu Lockheed Martin, numit X-59 QueSST, este acum pregătită să treacă la următoarea fază a cercetării sale. Aceasta presupune emiterea de contracte pe 12 luni către companii pentru a dezvolta proiecte conceptuale și „foi de parcurs tehnologice". Companiile vor fi repartizate în două grupuri, unul dintre ele condus de Boeing, iar celălalt de Northrop Grumman.

content-image

NASA nu este singurul grup interesat de viabilitatea comercială a transportului aerian supersonic de pasageri. Întreprinderi aerospațiale nou înființate, precum Boom Supersonic și Spike Aerospace, caută, de asemenea, să resusciteze acest mod de transport aerian.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.