Singurul Exit Poll din Romania disponibil online, 06.12.2020 21.00. Au mai rămas 1 zile 21 ore 42 minute

DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play Windows Phone Store
CELE MAI NOI ȘTIRI ȘI ALERTE BREAKING NEWS: ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

NASA stă cu ochii pe bogățiile din spațiu - Telescopul Hubble a captat un asteroid rar din metal care valorează de 70.000 de ori economia globală

nasa

Un asteroid neobişnuit de mărimea statului Massachusetts orbitează între Marte şi Jupiter şi valoarea lui este estimată la 10.000 de cvadrilioane de dolari, potrivit CBS News, potrivit news.ro.

Citește și: DNA către apărătorii lui Piedone în dosarul Colectiv: 'Câte cluburi au ars în țară ați întrebat? De vreme ce ați întrebat primăriile cum procedau?

Un nou studiu publicat săptămâna aceasta în The Planetary Science Journal prezintă o privire în detaliu despre asteroidul 16 Psyche, unul dintre cele mai masive obiecte din centura de asteroizi a sistemului solar aflată între Marte şi Jupiter, la peste 370 de milioane de kilometri de Pământ. Măsoară 225 de kilometri - aproape de mărimea statului Massachusetts.

Cei mai mulţi asteroizi sunt alcătuiţi din piatră sau gheaţă.

Dar 16 Psyche este format din metal, provenind probabil din miezul unei planete care nu s-a putut forma - aşa-numita "protoplanetă", care şi-a pierdut scoarţa în urma coliziunii cu mai mulţi aştri.

Pentur prima dată, observarea acestui corp a fost făcută cu ajutorul razelor ultraviolete, constatându-se că acesta este format din fier şi nichel - elemente care se găsesc în centrul planetelor.

"Am descoperit meteoriţi care erau compuşi în majoritate din metal, dar Psyche este unic întrucât este format în totalitate din fier şi nichel", a spus autorul principal al studiului Dr. Tracy Becker. "Pământul are un miez, o manta şi o crustă. Este posibil ca atunci când se forma o protoplanetă Psyche să fi fost lovită de un alt obiect din sistemul nostru solar şi a rămas fără înveliş".

Citește și: DOSAR Mario Iorgulescu către medic - 'Mă simt BINE și vreau să mă întorc SĂ CONDUC mașina și să merg SĂ DANSEZ cu prietena mea'

NASA plănuieşte ca în 2022 să trimită o navă care să examineze asteroidul.

Dacă asteroidul ar putea fi valorificat, fiecăruia dintre pământeni - 7,5 miliarde - i-ar reveni în jur de 1,3 miliarde de dolari.