Navă eșuată pentru scurt timp în Canalul Suez, repusă pe linia de plutire cu succes.
Remorcherele au repus pe linia de plutire o navă de mari dimensiuni care a rămas blocată timp de câteva ore în Canalul Suez, a anunțat joi agentul de transport maritim Leth Agencies, permițând revenirea la normal a fluxurilor pe una dintre cele mai aglomerate căi navigabile din lume.
Leth a identificat nava ca fiind Xin Hai Tong 23, un vrachier de 190 de metri, scrie Reuters.
„Autoritatea Canalului Suez a reușit să refloteze cu succes M/V XIN HAI TONG 23 la ora 0740 (0440 GMT). Convoiul care se îndreaptă spre nord va intra la ora 0930”, a precizat Leth Agencies într-un tweet.
Într-o declarație, autoritățile canalului au precizat că au fost informate despre o defecțiune a motorului și au desfășurat remorchere pentru a reuși să refloteze cu succes nava. Procesul a fost întârziat pentru scurt timp de defecțiunea troliului navei, au adăugat acestea.
Autoritatea a confirmat că „activitatea de navigație pe ambele direcții va reveni la normal de îndată ce procesul de remorcare se va încheia, ca măsură de precauție”.
Leth a transmis anterior pe Twitter că nava a fost eșuată la ora locală 4 dimineața, perturbând cel puțin două convoaie de nave.
Datele de navigație Refinitiv Eikon arătaseră că nava, care navighează sub pavilion Hong Kong, era „fără comandă” în apropierea capătului sudic al canalului. Inițial, nava a fost poziționată la un unghi cu pupa lipită de partea estică a canalului, dar se pare că a fost mutată spre centru și îndreptată spre sud.
Urmăritorii au arătat trei remorchere egiptene care înconjurau nava.
Nava provenea din portul Dhuba din Arabia Saudită. Ea este deținută de Xiang B12 HK International Ship Lease și este administrată de Tosco Keymax International Ship Management.
Aproximativ 12% din comerțul mondial circulă prin Canalul Suez, cea mai scurtă rută de transport maritim dintre Europa și Asia.
În timpul vânturilor puternice din 2021, o imensă navă de containere, Ever Given, a rămas blocată pe Canalul Suez, oprind traficul în ambele direcții timp de șase zile și perturbând comerțul mondial.
Anul trecut, remorcherele au repus pe linia de plutire un petrolier care a fost blocat pentru scurt timp în canal după ce la o defecțiune tehnică la cârma sa, în timp ce defecțiunea unei nave de containere în canal a provocat întârzieri minore în martie.
Comentează