DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play Windows Phone Store
CELE MAI NOI ȘTIRI ȘI ALERTE BREAKING NEWS: ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Nici nu a ajuns bine ministru al Transporturilor că Drulă deja se și pânge de greaua moștenire: 'Nu mai putem avea aceste găuri negre'

catalin drula

Antreprenorii pot să construiască atât cât vor începând de anul acesta, pentru că aproape întreaga construcţie de drumuri este pe fonduri europene şi avem la dispoziţie în acest moment exact cât ne trebuie, a afirmat, vineri, ministrul Transporturilor şi Infrastructurii, Cătălin Drulă, într-o conferinţă de presă, informează Agerpres. De asemenea, ministrul se plânge de pierderile foarte mari pe care le au instituțiile din subordinea ministerului său.

Ministrul a spus că toate companiile din subordinea Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii care au înregistrat pierderi au avut termen până vineri să vină cu un plan de reformă şi restructurare.

"În subordinea ministerului sunt 55 de instituţii şi aproape 70 de mii de angajaţi. Sunt foarte multe companii de stat şi au foarte multe pierderi. Au avut foarte mari pierderi în 2020, sute de milioane de lei. Este foarte adevărat că o parte din aceste pierderi au fost cauzate de epidemia prin care trecem, pentru că sunt companii ale căror venituri vin din călătorii. Dar, dincolo de anul 2020, ele au pierderi structurale de mulţi, mulţi ani. Şi azi toate companiile - în această vineri - au termen să-mi trimită un plan de reformă şi de restructurare. Este o notă a Guvernului în care toate companiile care au pierderi trebuie să vină cu un plan de reformă şi de restructurare, pentru că în fiecare an am ajuns să punem sume enorme de la buget ca subvenţii sau forme echivalente de compensare de la bugetul de stat şi nu mai putem avea aceste găuri negre. Trebuie să ajungem la o eficienţă şi la o normalitate cu aceste companii", a afirmat Cătălin Drulă.

El le-a transmis un mesaj constructorilor şi anume să lucreze, fiindcă vor fi plătiţi.

"În aceste două săptămâni am lucrat la construcţia echipei cu care vreau să livrăm rezultatele pe care mi le doresc. Am avut de luat decizii urgente şi am lucrat la evaluarea ministerului, a companiilor din subordine, a proiectelor pe care le derulează ministerul şi este un proces care nu s-a încheiat încă. În termen de obiective şi priorităţi, nu cred că este o surpriză pentru nimeni: dezvoltarea infrastructurii este pe locul 1 pentru mine. Vorbim de construcţia de autostrăzi, de căi ferate, linii de metrou, dezvoltarea infrastructurii aeroportuare. Ce facem acum determină rezultatele din anii următori şi, de aceea, vreau să avem şi proiecte noi, care să fie autostrăzile ce se vor deschide peste 2-3-4 ani. Vreau ca proiectele care sunt în derulare şi care nu se termină în acest an, pentru că de-abia au început sau au un termen de execuţie pe 2-3 ani, să meargă cât mai bine şi să facem anul ăsta producţie, cum s-ar spune. Din punct de vedere financiar, pe această parte de investiţii de construcţie stăm foarte bine în acest an, adică constructorii pot să construiască cât de mult vor, să ne consume banii pe care îi avem la dispoziţie. Au fost ani în istorie în care li s-a spus - la un moment dat a fost formalizat şi în lege asta - 'nu lucraţi decât de atâţia bani, că atâta avem'. Sau altădată li s-a spus 'Nu lucraţi deloc, că nu avem bani anul acesta'. Nu mai e cazul, pentru că aproape întreaga construcţie de drumuri este pe fonduri europene, iar pe fonduri europene avem la dispoziţie în acest moment exact cât ne trebuie. Mesajul meu este să lucreze, că noi plătim", a menţionat el.

O altă prioritate a noului şef de la Transporturi este întreţinerea infrastructurii existente.

"Ne concentrăm foarte mult pe autostrăzi, e partea ce a mai vizibilă şi cea mai atrăgătoare să deschidem noi segmente de autostradă, dar avem o reţea de drumuri naţionale. Peste 16.000 de km de drum naţional, peste 900 de km de autostradă în exploatare, peste 10.000 de km de cale ferată, iar această reţea este scadentă la întreţinere. Din păcate, sursa de finanţare pentru aceste operaţiuni trebuie să fie din bani de la buget. Mă voi lupta în bugetul de stat - şi asta este o miză mare - ca pe acest an să avem banii necesari ca să n-avem gropi, ca să n-avem macaze stricate peste care se circulă cu 5 km/h", a explicat Cătălin Drulă, adăugând că printre obiective se mai află reforma în domeniul transporturilor.

În ceea ce priveşte proiectele, Cătălin Drulă a menţionat trei priorităţi: construcţia tronsonului de autostradă Braşov - Făgăraş, continuarea autostrăzii A4 în sudul litoralului, până la Olimp, şi extinderea Magistralei 5 de metrou până la Pantelimon.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.