Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

Nicușor Dan face marele anunț: După o lungă serie de probleme și critici, noile tramvaie Imperio vor ieși pe traseu

rollingstockworld.com
tramvai astra imperio

Prin intermediul unei scurte povești din istorie, Nicușor Dan, primarul general al Capitalei, face anunțul ce s-a lăsat așteptat de mulți bucureșteni. După o serie de probleme și controverse legate de achiziția tramavaielor produse la Arad, Nicușor Dan spune în ultima sa postare pe Facebook că începând de azi, 10 decembrie, ora 5:00, cele 15 tramvaie noi Imperio vor fi puse în circulație pe linia 41.

"Pe 9 decembrie 1894 a fost pus în circulație primul tramvai electric din București.

Colorat în verde, tramvaiul inscripționat cu numărul 14 circula de la Cotroceni la Obor.

La vremea respectivă, înlocuirea tramvaielor trase de cai cu cele cu tracțiune electrică a întâmpinat opoziție serioasă din partea consilierilor primăriei care îl considerau periculos și se temeau că firele electrice îi vor ‘’trăsni” pe oameni.

128 de ani mai târziu, tramvaiele electrice au rezistat testului istoriei, ba chiar sunt mijlocul de transport în comun cel mai prietenos cu mediul și cel mai eficient din punct de vedere al fluxului de călători transportat.

Am făcut acest arc peste timp ca să-i anunț pe bucureșteni că de mâine, 10 decembrie, începând cu ora 5:00, cele 15 tramvaie noi Imperio vor fi puse în circulație pe linia 41.

Călătorie plăcută !"

content-image

STB a instruit 91 de manipulanţi care vor conduce acest nou model de tramvai.

„Odată cu venirea acestor tramvaie, oferim publicului călător condiţii mai bune de deplasare, care să-i determine să utilizeze din ce în ce mai mult transportul public. Ca orice nouă investiţie, aceasta trebuie păstrată, ea fiind un bun al tuturor utilizatorilor. Pe lângă îmbunătăţirea confortului şi a calităţii serviciului de transport, noile tramvaie contribuie la eficientizarea STB SA, ceea ce duce la posibilitatea a noi investiţii benefice călătorilor”, a declarat Adrian Criţ, directorul general al STB SA, potrivit Agerpres.

Potrivit sursei citate, achiziţia celor 100 de tramvaie noi aduce o serie de avantaje şi premiere, atât pentru STB SA, cât şi pentru călători. Astfel, tramvaiele sunt dotate cu noua generaţie de validatoare la fiecare uşă pentru plata călătoriei, atât cu cardul bancar, cât şi cu dispozitive smart NFC şi au sistem de aer condiţionat şi încălzire HVAC ce va permite reglarea automată a temperaturii, fără a mai fi necesară deschiderea geamurilor exterioare în niciun sezon.

De asemenea, tramvaiele sunt echipate cu prize USB pentru alimentarea dispozitivelor mobile şi vin cu sisteme de informare audio-video vizibile din orice loc al salonului, inclusiv Wi-Fi gratuit.

Printre avantajele noilor mijloace de transport mai pot fi enumerate: creşterea accesibilităţii datorată podelei total coborâte şi a celor 5 uşi duble de acces, creşterea capacităţii de transport fără a fi necesară creşterea parcului circulant şi un consum energetic mult mai redus faţă de tramvaiele aflate în exploatare. Potrivit STB, consumul energetic specific este de doar jumătate din cel al unui vagon V3A, respectiv doar o treime din valoarea unui tramvai Tatra.

„Din punct de vedere al exploatării, utilizarea noilor sisteme de tracţiune aduce o reducere a perioadelor de imobilizare pentru reviziile periodice, dar şi o reducere a timpilor necesari reparaţiilor accidentale”, susţin reprezentanţii STB.

Noile tramvaie permit reducerea timpilor de parcurs şi creşterea calităţii rulării prin sistemele moderne de tracţiune bazate pe motoare de curent alternativ cu invertoare de tracţiune. De asemenea, conducătorii tramvaielor beneficiază de condiţii moderne de operare, cu o cabină spaţioasă, echipată cu aer condiţionat, camere video cu vedere în interiorul şi exteriorul tramvaielor şi un sistem de informare care oferă informaţii despre starea de funcţionare a tuturor sistemelor ce concură la securitatea şi buna funcţionare a tramvaiului.

Contractul pentru cele 100 de tramvaie noi cu o lungime de 36 de metri, în valoare de aproape 170 de milioane de euro, a fost semnat în mai 2021, informează Agerpres.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.