Compania americană de echipament sportiv Nike a fost lider în sponsorizările sportive din 2020 cu o investiţie de 1,67 miliarde dolari, în timp rivala Adidas, din Germania, domină investiţiile în fotbal, cu 1,02 miliarde dolari, transmite agenţia EFE preluat de agerpres.
Anul trecut, Nike a sponsorizat sportul cu 1,67 miliarde dolari, dintre 834 milioane dolari, jumătate din investiţie, au fost dirijaţi către fotbal. Cealaltă jumătate a fost împărţită între alte patru sporturi: baschet (352 milioane dolari), ca urmare a unui contract cu NBA, fotbal american (194 milioane dolari), ca marcă oficială a NFL, baseball (100 milioane dolari) şi golf (100 milioane dolari), unde sponsorizează staruri precum Tiger Woods sau Rory McIlroy.
Adidas a direcţionat trei sferturi din investiţiile sale (73%) către fotbal, unde sponsorizările s-au cifrat la 1,02 miliarde dolari. Celălalt sfert a fost investit în fotbal de sală (105 milioane dolari), hochei pe gheaţă (72 milioane dolari), ca sponsor al NHL, fotbal pe plajă (50 milioane dolari) şi baschet (48 milioane dolari).
Ambele companii acordă o mare importanţă sportului universitar din SUA, cu sponsorizări sportive de 130 milioane dolari de la Nike, respectiv de 106 milioane dolari de la Adidas.