DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play Windows Phone Store
CELE MAI NOI ȘTIRI ȘI ALERTE BREAKING NEWS: ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Noaptea minţii! Mii de români au semnat o petiţie pentru... schimbarea istoriei

om-cu-fata-de-semnul-intrebarii1

Peste 4000 de români au semnat o petiţie pentru extinderea perioadei interbelice cu mai bine de 20 de ani. Totul a pornit de la proba de limba română a examenului de Bacalaureat, unde absolvenţii de liceu au avut un subiect despre viziunea despre lume şi viaţă dintr-un roman interbelic.

Mulţi elevi au abordat la subiectul al treilea romanul Moromeţii, de Marin Preda. Doar că romanul nu a apărut în perioada interbelică, ci abia în anul 1955 (volumul I) şi 1967 (volumul II). În loc să-şi asume greşeala, mii de elevi şi/sau părinţi au semnat petiţia prin care se cere acceptarea romanului Moromeţii, pentru simplul motiv că acţiunea acestuia se petrece în perioada interbelică.

Vezi şi: Ce subiecte s-au dat la proba de limba română a Bacalaureatului

"Aceasta petitie a fost creata pentru a se lua in considerare si romanul ''Morometii'' la subiectul 3 la bac , deoarece actiunea romanului este interbelica chiar daca romanul a aparut in perioadaa postbelica , multi dintre noi ne-am gandit ca este corect sa scriem Morometii doar din aceasta cauza... si nu e chestia ca nu am invatat cei care am scris romanul Morometii , ci probabil din cauza emotiilor si altor chestii care ne-au pus piedica.. Daca insultati in aceasta petitie , nu arata decat , ''buna crestere'' pe care voi o aveti . ! Sustinem Morometii pentru subiectul 3 la bac !!!!!", se arată în textul petiţiei, text plin de greşeli de scriere.

Peste 137.000 de candidaţi susţin, în săptămâna 4-8 iulie, probele scrise din cadrul examenului de Bacalaureat 2016, potrivit datelor comunicate de Ministerul Educaţiei.

Vezi şi: Tudor Chirilă, atac la Gabriela Firea. Explicațiile primarului

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.