Noul an academic începe, luni, la Facultatea de medicină din cadrul Universităţii de Medicină şi Farmacie (UMF) "Victor Babeş" din Timişoara cu accent pe dezvoltarea competenţelor practice, alinierea educaţiei medicale la nevoile reale ale sistemului sanitar şi formarea abilităţilor de tip "soft skils" - provocări esenţiale pentru un sistem educaţional mai performant în învăţământul medical.
Decanul Facultăţii "Victor Babeş" Timişoara, dr. Bogdan Timar, a arătat, în cuvântul de deschidere, că învăţământul medical universitar se confruntă cu provocări reale, de la nevoia de modernizare curriculară şi echilibru între teorie şi practică, până la digitalizarea învăţământului şi adaptarea la noile tehnologii.
"Avem, încă, un deficit în infrastructura educaţională şi în accesul uniform la formare clinică de calitate. Medicina este despre ştiinţă, dobândire de cunoştinţe, dar şi despre încredere şi responsabilitate. Iar ca direcţie generală în cadrul sistemului medical românesc, în strânsă legătură cu capacitatea facultăţilor de medicină de a forma absolvenţi, consider că trebuie adoptată o strategie naţională de retenţie a absolvenţilor facultăţilor de medicină", declară dr. Bogdan Timar, într-un comunicat transmis AGERPRES.
El subliniază, în context, câteva dintre punctele forte ale Facultăţii, care cuprind profesori dedicaţi, inclusiv în domeniul universitar din medicină unde se conturează o schimbare de generaţii, un suflu nou pentru dezvoltare şi o comunitate academică ce înţelege rolul strategic al formării medicale pentru viitorul sănătăţii.
Direcţii care trebuie dezvoltate accentuat includ dezvoltarea competenţelor practice şi multidisciplinare; necesitatea integrării inteligenţei artificiale, simulărilor digitale, platformelor de e-learning şi instrumentelor de diagnostic asistat; alinierea educaţiei medicale la nevoile reale ale sistemului sanitar; nevoia de dezvoltare a "soft skills", care prioritizează comunicarea medic-pacient sau etica medicală, care trebuie integrate în formarea viitorilor medici cât mai mult; stimularea dezvoltării cercetării ştiinţifice prin extinderea infrastructurii de cercetare şi o finanţare stabilă, precum şi dezvoltarea proiectelor de colaborare cu universităţi din UE pentru schimburi, duble diplome sau mobilităţi academice, potrivit decanului.
"Direcţiile noastre de dezvoltare sunt clare: creşterea performanţei universitare, digitalizare, susţinerea cercetării, dezvoltarea de competenţe transversale, internaţionalizare şi o colaborare strânsă cu sistemul sanitar", punctează dr. Bogdan Timar.
În mesajul adresat studenţilor medicinişti, la început de nou an academic, el subliniază că astăzi începe construcţia viitorului lor, ca medici.
"Vă îndemn să învăţaţi cu pasiune, să întrebaţi cu curaj, să acţionaţi cu integritate şi să vă doriţi să vă puneţi priceperea, aptitudinile şi cunoştinţele dobândite în anii de studiu din cadrul sistemului superior de învăţământ medical din România în slujba pacientului român! Sistemul medical din România are nevoie de voi", încheie Bogdan Timar.































Comentează