Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

Numărul copiilor ucraineni care participă la activități în școlile din România, în creștere

basilica.ro
copii fericiti scoala

Numărul celor care participă la activități educaționale în România a crescut cu 37% de la începutul anului școlar, a anunțat luni organizația World Vision România.

Anunțul a fost făcut luni în cadrul unui eveniment organizat de Fundația World Vision România la Liceul Româno-Finlandez din București. Evenimentul a fost dedicat incluziunii școlare a copiilor refugiați din Ucraina în sistemul de educație românesc și a reunit autorități, experţi în domeniul educaţiei şi refugiaţi ucraineni.

Evenimentul a debutat cu o expoziție în cadrul căreia au fost vernisate lucrări artistice realizate de copii români și ucraineni. Tema expoziției a fost „Ce ne unește?”, iar copiii au integrat în lucrări concepte precum pacea, școala, dar și visele lor.

Copiii din cadrul Consiliului Consultativ al World Vision România au prezentat rezultatele raportului „Spotlight on children and youth: experiences and perceptions of displaced Ukrainians”. Acesta prezintă analiza discuțiilor din cadrul a 13 focus grupuri la care au luat parte copii și tineri, cu vârstele între 8 – 19 ani, localizați în Ucraina, România, Moldova, Georgia, iar obiectivul principal este de a înțelege percepția copiilor ucraineni asupra bunăstării lor, integrarea în medii noi, acces la educație

„Raportul evidențiază aspecte importante pentru incluziunea și adaptarea copiilor refugiați în școlile din România, dintre care siguranța și stabilitatea copiilor, nevoia de conexiuni sociale și de menținerea legăturilor cu familia, dar și dificultățile legate de adaptarea la sistemul educațional și provocări legate de identitatea culturală. Rezultatele arată că prezența familiei și menținerea prieteniilor sunt vitale pentru bunăstarea copiilor, iar în România, în ciuda barierei lingvistice, copiii au raportat că se simt ”, se arată într-un comunicat al organizației.

Confom acestuia, unii copii mai mari au observat cazuri de atitudini negative, dar le-au recunoscut drept excepții. Copiii mai mici (10-14 ani) au avut tendința de a vorbi mai mult despre împrejurimile imediate, activitățile zilnice, interacțiunile personale și modul în care acestea le influențează starea de spirit. Preocupările lor au fost adesea despre experiențele școlare și interacțiunea cu prietenii. Copiii mai mari (15-17 ani) au adus în discuție perspective viitoare, calitatea educație, diferențe culturale și – mai des decât copiii mai mici – și-au exprimat dorința puternică de a se întoarce în Ucraina.

Potrivit sursei citate, 90% dintre copiii ucraineni refugiați de vârstă școlară stabiliți pe teritoriul României erau înscriși în sistemul de învățământ, potrivit datelor UNHCR. Asta înseamnă peste 32 de mii de copii ucraineni. Dintre aceștia, însă, peste 20 de mii de copii au statutul de „audienți”, ceea ce înseamnă că participă la activități școlare, dar nu sunt înregistrați ca elevi, deci nu sunt evaluați oficial după sistemul și curriculumul românesc, a mai transmis Fundația World Vision România.

„Totuși, este important de menționat că numărul minorilor ucraineni care participă la activități educaționale în școlile din România a crescut cu aproape 37% de la începutul anului școlar și până în prezent. Una dintre explicațiile acestei creșteri o reprezintă stimulentele financiare oferite de Guvernul României pentru familiile ucrainene care își trimit copiii la școală. Pe de altă parte, acești copii se confruntă în continuare cu provocări precum lipsa de cadre didactice care să poată preda în limba ucraineană și nevoia de adaptare a curriculumului din România în limba ucraineană”, atrage atenția World Vision România.

De la începutul războiului și până în prezent fundația a realizat opt centre Socio-Educative Happy Bubble unde peste 1000 de copii ucraineni sunt înscriși. Trei centre se află în București, iar câte unul a fost înființat și în fiecare dintre următoarele județe: Cluj, Vâlcea, Constanța, Suceava și Iași. În cadrul centrelor, fundația desfășoară un program de educație timpurie pentru preșcolari care se axează pe deprinderile de viață independentă, respectiv un program de tip after-school pentru copii cu vârste între 6 și 18 ani. Aici, se oferă sprijin copiilor înscriși în sistemul formal de învățământ din Ucraina pentru accesarea orelor online, precum și ajutor pentru efectuarea temelor, activități remediale și cursuri de limba română.

Totodată, se organizează activități de educație non-formală precum workshop-uri de Arts & Crafts, cluburi de literatură, educație financiară, storytelling, activități pentru protecția mediului și pentru promovarea schimbului intercultural și vizionarea de filme educative.

O altă componentă importantă este suportul psihologic și protejarea sănătății mintale care include: terapie prin artă, sesiuni de informare despre bullying și securitatea cibernetică, învățarea socio-emoțională etc. Mai mult, World Vision România oferă masă caldă/snack-uri pentru copiii înscriși.

Pe de altă parte, prin parteneriate locale, sunt spriniți să acceseze sistemul de educație formal peste 200 de copii ucraineni din patru școli din București și Constanța.

În cei doi ani de război, World Vision România a oferit sprijin umanitar pentru peste 300 de mii de ucraineni aflați pe teritoriul României, dintre care jumătate copii.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.