Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

Numărul de zboruri întârziate sau anulate a fost în scădere în primele săptămâni din iulie (analiză)

capital.ro
zboruri
  • Numărul de zboruri afectate de modificări și anulări a scăzut cu 77% în luna iulie, comparativ cu luna iunie;
  • În luna iulie s-a înregistrat și o scădere a anulărilor last-minute a zborurilor programate;
  • O parte dintre clienții Vola.ro testează Trip Protect, un serviciu care le garantează continuarea călătoriei în cazul apariției unor anulări sau modificări ale zborului.

Prima jumătate a sezonului turistic de vară a fost marcată de numeroase probleme în aeroporturi și în operarea zborurilor, arată o analiză Vola.ro, pe care o redăm mai jos.

Anulări de zboruri, modificări de ultim moment al orarului de zbor, pierderi de bagaje, au devenit frecvente în acest început de sezon. În pregătirea celei mai aglomerate luni turistice din an, luna august, specialiștii Vola.ro au analizat trendul anulărilor și modificărilor de zboruri și perspectivele pentru următoarele 6 săptămâni.

Situația de pe aeroporturi se stabilizează în plin sezon, după o perioadă de haos, greve și schimbări

Potrivit specialiștilor agenției de turism online Vola.ro, în luna iulie comparativ cu luna iunie s-a înregistrat o scădere cu 77% a numărului de plecări afectate de întârzieri sau modificări. Altfel spus, doar 7% dintre zborurile vândute de Vola.ro au fost anulate sau modificate datorită faptului că situația de pe aeroporturi este considerabil îmbunătățită față de prima lună de vară când 1 din 3 zboruri sufereau modificări sau anulari.

Acest lucru se datorează faptului că tot mai multe aeroporturi și companii aeriene fac eforturi să recruteze personal, să fluidizeze procesele și să optimizeze orarele de zbor, cele mai multe situații neplăcute apărând ca urmare a crizei forței de muncă (atât personal la sol, cât și echipaj de zbor), greve, lipsa aeronavelor, dar și a cererii peste așteptări.

Marile aeroporturi europene au făcut angajări masive în primele luni ale acestui an

Cele mai mari probleme au fost în principalele hub-uri aviatice din Europa, precum Londra - Luton, Bruxelles, Paris - Charles de Gaulle, Amsterdam - Schiphol, Frankfurt si Lisabona. Din acest motiv s-a și observat o creștere cu 19% a numărului de job-uri promovate de aeroporturile Europene.

Aeroporturile mai mici, așa cum este și Aeroportul Internațional Henri Coandă, au fost afectate într-o mai mică măsură de situații neprevăzute precum anulări sau modificări.

Aeroportul Otopeni ocupă al treilea loc în clasamentul celor mai bune din Europa - doar 10% dintre zboruri au fost amânate și 1.7% anulate

Potrivit Companiei Naționale Aeroporturi București, din totalul de 2.323 de curse, 731 de zboruri de pe Aeroportul Internațional Henri Coandă au avut întârzieri mai mari de 30 de minute în cea de-a doua săptămână a acestei luni, reprezentând 31% dintre cursele existente. Cu toate acestea, comparativ cu prima săptămână a lunii iulie, numărul curselor cu întârzieri cu 24% mai mic, ceea ce indică o stabilizare a situației pe Aeroportul Internațional Henri Coandă.

Aeroportul Internațional Henri Coandă a avut doar 10% de zboruri întârziate din totalul zborurilor şi doar 1,7% anulate, un procent mic comparativ cu aeroporturile cele mai mari din Europa, care se confruntă cu probleme majore în primele 2 luni ale acestui sezon estival. La polul opus se află Aeroportul din Bruxelles, care are 72% din zboruri întârziate şi 2,5% anulate. Cu toate acestea, traficul de pe Aeroportul Otopeni este foarte mic comparativ cu alte terminale din Europa, la București fiind operate circa 300-400 zboruri zilnic, circa 60% dintre curse fiind ale companiilor low-cost Ryanair şi WizzAir.

Soluții Vola.ro care garantează recuperarea cheltuielilor în caz de anulare/modificare de zbor

În încercarea de a răspunde industriei volatile și solicitărilor clienților care își doresc să fie acoperiți de riscurile anulărilor și modificărilor de zboruri, Vola.ro a lansat pe piață produse cu ajutorul cărora turiștii să poată diminua eventualele pierderi financiare. Astfel, în cazul în care compania aeriană anulează zborul, există serviciul Vola Fast Refund, prin care turiștilor li se rambursează costul biletului de avion în procent de 100% în maximum 24 de ore. O parte dintre clienții Vola.ro testează în aceste zile un nou serviciu care îi ajută pe clienții Vola să-și continue călătoria și să primească alternative de zbor gratuite în cazul anulărilor sau întârzierilor, fără cheltuieli suplimentare - Vola Trip Protect.

În 2019 Vola a fost desemnată printr-un studiu Mercury Research drept cea mai de încredere și cea mai recomandată agenție de turism online din România. Compania a avut, încă de la înființare, o dinamică explozivă, atât ca cifră de afaceri, cât și ca număr de angajați și clienți. Vola.ro deservește persoane fizice sau companii, oferind servicii complete de turism: suport pentru rezervarea biletelor de avion de linie și low-cost, opțiunea de bilete rambursabile, rezervări hoteluri, city-break-uri, vacanțe, asigurari medicale de călătorie și servicii de rent-a-car. De asemenea, Vola.ro este prima companie din România care a fost clasată pe primul loc, pentru trei ani consecutivi, în topul Deloitte Technology Fast 50, în Europa Centrală.

În 2015, Vola.ro a primit o investiție de 5 milioane de euro din partea 3TS Capital Partners, același fond care a mai investit în Romania în Elefant.ro, InternetCorp, Zoot și Vector Watch.

În 2019, Vola.ro a avut o cifră de afaceri de aproximativ 10.6 milioane de EUR la un volum de tranzacții de 71 mln EUR.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.