O bacterie care se hrănește cu plastic a fost descoperită de cercetători

coronavirus

O bacterie care se hrăneşte cu poliuretan, folosit pe scară largă, dar care este dificil de reciclat, a fost descoperită de cercetători. Aceasta este prima bacterie cunoscută care descompune poliuretanul, se aratră într-un studiu publicat în Frontiers in Microbiology.

O bacterie care se hrăneşte cu poliuretan a fost descoperită de cercetători. Bacteria nu numai că descompune poliuretanul, dar îl şi foloseşte drept combustibil pentru a alimenta procesul de dezintegrare.

Potrivit cercetătorilor, aceasta este prima bacterie cunoscută care atacă poliuretanul.

Milioane de tone de poliuretan sunt produse anual, acesta fiind folosit pentru încălţăminte sport, scutece de unică folosinţă, bureţi de spălat vase, spumă izolatoare etc., dar cele mai multe dintre acestea sunt dificil de reciclat.

În timpul descompuneriii, poliuretanul elimină substanţe toxice şi cancerigene care ar ucide majoritatea bacteriilor, dar specia nou descoperită este capabilă să supravieţuiască.

Citește și: 'ERAM FERICIŢI ŞI NU ŞTIAM' - Editorial viral online, scris de un jurnalist spaniol

Totuşi, specialiştii trebuie să afle acum mai multe despre caracteristicile cheie ale bacteriei, înainte de a o folosi la reciclarea cantităţilor uriaşe de poliuretan care poluează Globul.

Bacteria face parte din familia Pseudomonas, cunoscută pentru capacitatea de a supravieţui în condiţii vitrege, precum temperaturi ridicate şi medii acide.

Hermann Heipieper, de la Centrul pentru cercetări asupra mediului Helmholtz din Leipzig, Germania, unul intre membrii echipei care a descoperit bacteria, spune că vor mai trece zece ani până ce această bacterie va putea fi folosită pe scară largă. Între timp, este vital să se reducă utilizarea plasticului dificil de reciclat şi cantitatea mare de astfel de materii eliberată în natură.

Din anii 1950, peste opt miliarde de tone de plastic au fost produse, iar mare parte dintre acestea au ajuns să polueze mediul, scrie The Guardian.

Până în prezent, au fost folosite diverse tipuri de ciuperci pentru a descompune poliuretanul, dar bacteriile pot fi înmulţite mult mai uşor pe scară industrală.

Studii anterioare au demonstrat că unii fungi pot descompune plasticul folosit la PET-uri, în timp ce larvele de molie de ceară, folosite, de exemplu, ca nadă pentru pescuit, pot consuma pungile de polietilenă.

Următorul pas va fi identificarea genelor care controlează enzimele produse de bacterie pentru a descompune poliuretanul.