O echipă de 12 studenţi români şi străini au lansat platforma gratuită de promovare a micilor afaceri şi iniţiative autohtone "ConsumActor", pentru a încuraja consumul de produse locale, informează un comunicat al Universităţii din Bucureşti transmis AGERPRES.
Site-ul, accesibil la adresa www.consumactor.wixsite.com/website, este realizat în totalitate de echipa de studenţi şi conţine articole de promovare şi de prezentare a unor afaceri din domenii variate precum alimentaţie, design şi artă, produse de îngrijre, îmbrăcăminte sau decoraţiuni interioare, potrivit agerpres.ro.
Potrivit sursei citate, antreprenorii promovaţi au fost selectaţi în funcţie de accentul pe care îl pun pe folosirea de materii prime din surse locale, a reciclării, a tehnologiilor de producţie nepoluante, precum şi pe dezvoltarea de tradiţii locale.
La crearea site-ului au participat 12 studenţi români şi străini ai masterului francofon "Medias, developpement, societe" din cadrul Facultăţii de Jurnalism şi Ştiinţele Comunicării a Universităţii din Bucureşti, coordonaţi de conf. univ dr. Silvia Branea, drd. Irina Ghineţ şi lect. univ. dr. Ioana Avram.
"Proiectul are scopul de a-i sprijini pe studenţi să treacă mai uşor, după absolvire, de la statutul de student la cel de angajat/expert sau antreprenor în Media şi/sau Comunicare. Am reuşit să îi ajutăm pe studenţi să se auto-descopere, să creadă în valorile lor şi în forţa cuvântului şi imaginii bine mânuite", a remarcat conf. univ. dr . Silvia Branea.
Citește și: Iohannis, declarație controversată! Ce se întâmplă cu elevii bolnavi care nu pot susține examenele .
Obiectivul proiectului constă în sprijinirea culturii antreprenoriale şi folosirea mediului digital ca mijloc de promovare a întreprinderilor ce folosesc metode inedite de producţie, prietenoase cu mediul. Printre brandurile promovate se numără nume precum Simina Filat, Alisia Enco sau Băcănia Veche.
"În această perioadă, în care obiceiurile noastre de consum au suferit transformări importante şi economia locală a fost şi este în continuare afectată, proiectul francofon 'Consum'Actor' îşi doreşte să atragă atenţia că prin investiţia în comunităţile locale şi cumpărarea de produse autohtone sustenabile şi prietenoase cu mediul, susţinem relansarea economiei româneşti afectată de criza COVID-19", a remarcat drd. Irina Ghinet.
Site-ul este bilingv (română şi franceză) şi conţine articole realizate de studenţi. Proiectul este realizat în parteneriat cu Agenţia Universitară a Francofoniei.
Citește și: Ministrul Justiției, reacție după decizia CSM: ‘La fel voi proceda și data viitoare’
Programul masteral "Medias, developpement, societe", coordonat de prof. univ. dr. Camelia Cuşnir, are ca scop formarea viitorilor jurnalişti şi comunicatori iar proiectul 'Consum'Actor' este o oportunitate extraordinară pentru ei de a pune în practică abilităţile editoriale atât în limba română, cât şi în limba franceză deprinse pe parcursul anilor de studii, dar şi de a gândi şi implementa strategii de comunicare şi promovare.