Subscription modal logo Premium

Abonează-te pentru experiența stiripesurse.ro Premium!

  • cea mai rapidă sursă de informații și știri
  • experiența premium fără reclame sau întreruperi
  • în fiecare zi,cele mai noi știri, exclusivități și breaking news
DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play
NOU! Citește stiripesurse.ro
 

O mie de persoane au apelat în acest an la SAL-Fin pentru a-şi rezolva disputele cu firmele de asigurare (ASF)

autoritatea pentru supraveghere financiara ASF

Entitatea de Soluţionare Alternativă a Litigiilor în Domeniul Financiar Non-bancar SAL-Fin a înregistrat, de la începutul anului şi până în prezent, 1.000 de cereri de soluţionare a diferendelor dintre consumatori şi entităţile din piaţa financiară non-bancară, a anunţat marţi Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF), potrivit Agerpres.

Potrivit sursei citate, pe parcursului anului trecut numărul total al solicitărilor a fost de 522.

"Evoluţia numărului de cereri primite spre soluţionare (de la 32 în anul 2016 la circa 1.200 prognozate pentru sfârşitul acestui an) indică creşterea constantă a gradului de încredere a consumatorilor în soluţiile oferite de conciliatorii SAL-Fin. Această stare de fapt este demonstrată şi de evoluţia numărului de litigii rezolvate. Astfel, de la înfiinţarea SAL-Fin (2016) şi până la sfârşitul lunii iunie a acestui an, au fost soluţionate 885 de litigii", se menţionează în comunicat.

Din perspectiva obiectului cererilor, în perioada 2016 - semestrul I 2020, litigiile au vizat, în proporţie de 99%, aspecte cu privire la despăgubirile primite în baza unor poliţe de asigurare, iar în cazul răspunderii civile auto (RCA), acestea au reprezentat circa 84% din total.

Studiu îngrijorător - Un nou efect al COVID-19 observat la unu din cinci pacienți


Sumele suplimentare acordate consumatorilor ca urmare a derulării procedurilor de conciliere au crescut faţă de sumele iniţiale primite cu aproximativ 2,95 milioane lei.

Potrivit ASF, pe lângă gratuitatea operaţiunii de soluţionare alternativă, un alt aspect ce vine să susţină avantajele de a apela la SAL-Fin îl reprezintă durata medie de soluţionare a unui litigiu: 27 de zile pentru procedura de soluţionare a litigiilor prin propunerea unei soluţii şi 55 de zile pentru procedura de soluţionare a litigiilor prin impunerea unei soluţii.

Autoritatea de Supraveghere Financiară este autoritatea naţională, înfiinţată în anul 2013 prin OUG 93/2012 aprobată prin Legea 113/2013, pentru reglementarea şi supravegherea pieţelor asigurărilor, a pensiilor private, precum şi a pieţei de capital.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.