DESCARCĂ APLICAȚIA: iTunes app Android app on Google Play Windows Phone Store
CELE MAI NOI ȘTIRI ȘI ALERTE BREAKING NEWS: ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

O studentă ridică un semn de întrebare de bun simț: 'Eu, personal, ca om nu aş face chestia asta!'

Inquam Photos / George Calin
admitere medicina

Universitățile de medicină nu au stabilit cum vor învăța studenții, online sau la patul pacientului, deși mai este doar o lună până la începerea anului universitar. O tânără studentă la Medicină din Iași crede că nu pot fi dobândite aceleași noțiuni în învățământul online ca în cel clasic, relatează Mediafax.

Mai este o lună până la începerea anului universitar, iar universităţile de medicină încă nu au decis cum vor învăţa studenţii: online sau la patul pacientului.

Ana Olariu este studentă la UMF Iaşi și spune că ar prefera să se întoarcă în spital să înveţe, iar cursurile ar putea să le facă de acasă. Ea susține că nu ar putea să se considere medic fără contactul cu pacienții.

„Nu cred că am putea să spunem după ce terminăm facultatea asta că suntem medici dacă nu reuşim să intrăm în contact cu pacienţii, să vedem exact patologiile. Dar pe termen lung nu cred că am putea să spunem că dobândim aceleaşi informaţii, că avem aceleaşi noţiuni şi atunci este foarte, foarte complicat să spui că tu eşti un medic bun dacă tu nu ai intrat în contact cu pacienţii. Nu ştiu câţi pacienţi s-ar lăsa pe mâna unor medici care au făcut facultatea online. Eu, personal, ca om nu aş face chestia asta”, a spus Ana Olariu.

Chiar dacă încă nu s-au decis cum vor începe noul an universitar, cei de la UMF Iaşi au lucrat, alături de o universitate din Croaţia, la un proiect de e-learning, prin care studenţii vor putea să consulte pacienţi virtuali.

„Ceea ce a dezvoltat deja acest proiect Telson sunt mecanisme de învăţare care sunt perfect aplicabile în interiorul aceleiaşi platforme pe care noi o folosim deja. Înseamnă cazuri clinice, care sunt prezentate studenţilor şi ei le evaluează şi dau răspunsuri care înseamnă diagnostice, tratament, etc. Este practic virtualizarea lucrărilor practice şi a stagiilor clinice”, a declarat profesorul Radu Iliescu, prorector al UMF Iaşi.

„Este dificil, pentru că într-adevăr învăţământul medical presupune interacţiunea cu pacientul şi este practic de neînlocuit activitatea practică a medicului sau a asistentei. Dar, dacă avem instrumentele necesare, instrumente moderne, se poate. E o alternativă”, a declarat Gabriela Ştefănescu, prodecan al Facultăţii de Medicină din cadrul UMF Iaşi.

ACTIVEAZĂ NOTIFICĂRILE

Fii la curent cu cele mai noi stiri.

Urmărește stiripesurse.ro pe Facebook

×
NEWSLETTER

Nu uitaţi să daţi "Like". În felul acesta nu veţi rata cele mai importante ştiri.